Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har av ngn anledning fått vansinniga mängder julkort. Måste sätta mig ner imorgon och skriva till alla och tacka.

Har idag mått ngt bättre så har varit ute och storhandlat. Inte för att jag ska fira jul utan för att jag inte vill trängas med alla imorgon på löningsdagen. Tror det kommer vara en galen shoppingdag imorgon.
Var också på Systembolaget och storhandlade upp en hel Dramatenvagn med diverse ädla drycker. Var lindrigt nojig att jag skulle stöta ihop med ngn av mina läkare 😝 men siktade ingen 😅 Ska inte dricka men vill bunkra upp för att ta med på julens fester (samt inför nyår).
 
Fick en kortisonspruta i foten tidigare idag och det svider så jäkligt. Inte samma läkare tyvärr som i februari i år som var så lätt på handen att jag inte ens kände sticket, den här kändes som han högg in nålen i fotleden på mig. Han varnade dock för att jag kanske inte skulle få samma lindring som förra gången. :(
 
Funderar. Jag mår fortfarande visset. Nu ska jag eventuellt åka ut till familjen för att fira jul. Det blir en ca 5 timmar lång resa, buss, pendel, buss, bil. Med katt och packning. Sedan måste jag åka tillbaka den 26, samma långa resa med katt. Dessutom vet man aldrig om man kan lita på bussen eller pendeln. Jag börjar tveka.
 
Funderar. Jag mår fortfarande visset. Nu ska jag eventuellt åka ut till familjen för att fira jul. Det blir en ca 5 timmar lång resa, buss, pendel, buss, bil. Med katt och packning. Sedan måste jag åka tillbaka den 26, samma långa resa med katt. Dessutom vet man aldrig om man kan lita på bussen eller pendeln. Jag börjar tveka.

Dumt också om du smittar ngn? Risk finns ju när du ska resa med så många olika färdmedel mitt i julruschen.
 
Gnäller.

Drattade omkull i backen förut och kände redan när jag reste mig att wow, jag kommer ha ont i kroppen i morgon. Mycket riktigt. Det känns som nackspärr är på ingång. Är det åldern tro? (Inte ens 35..) och i så fall: hur många extra tatueringar behöver jag skaffa för att få tillräckligt mycket åldersavdrag så jag blir mjuk i kroppen igen?

😁
 
Jag pratade med min syster som är läkare och hon tyckte inte att det var någon fara så länge jag spritar händerna och inte hostar på någon. Men ja, jag tvekar ändå. Både av hänsyn och själviskhet.
Vi kommer nog också avblåsa jul med besök IOM att vi inte är helfriska. Visst kunde man pressa sig igenom det och överleva och ha lite trevligt själv. Men vi vill inte smitta någon.
Tråkigt IOM att jag älskar jul och för att vi inte hunnit/orkat träffa så mkt folk på ett tag.
Men ärligt talat rätt skönt när man accepterat läget.
Som tur är kan våra tänkta gäster haka på annat firande. Och det låter ju som det inte blir någon som sitter själv och deppar om du inte orkar.
 
När det är någon ny spännande i boxen rakt över och matte sagt att man inte får ta fler steg ut ur sin egen box.. 😅❤️ Giraff-pålle.. 🦒🐴

IMG_2015.jpeg
 
Vi kommer nog också avblåsa jul med besök IOM att vi inte är helfriska. Visst kunde man pressa sig igenom det och överleva och ha lite trevligt själv. Men vi vill inte smitta någon.
Tråkigt IOM att jag älskar jul och för att vi inte hunnit/orkat träffa så mkt folk på ett tag.
Men ärligt talat rätt skönt när man accepterat läget.
Som tur är kan våra tänkta gäster haka på annat firande. Och det låter ju som det inte blir någon som sitter själv och deppar om du inte orkar.

Massor med familj där och jag skulle må betydligt bättre av att fira en ensam och stillsam jul med katten. Ett annat skäl och jag vet att det låter dumt. Men det har varit en tuff höst/vinter och det plus förkylningen gör att jag ser ganska sliten ut. Att få höra det i jul är inte heller någonting jag ser fram emot.
 
Tänkte att jag passar på att köra hästen idag innan snön kommer tillbaka; de första flingorna började falla när vi var ute 😄. Pållan tog det lite lugnt då det var lätt fruset på grusvägen men inte borta i kohagen; fick hon feeling och började kicka fast mest studsade bak ett par gånger snarare än sparkar, och drog på i galopp medan jag skrattade glatt av hennes bus, härliga häst och härliga vagnstur på denna decemberförmiddag 😍.
Medan gulaschsoppan småputtrade i två timmar passade jag på att slå in julklappar 😊. Så god den blev med högrev och en sked creme fraiche med persilja 😋. Sen glöggfika till kvällis till bonde; likadant igår till dubbelavsnitten 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 685
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp