Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle öppna en ölflaska eftersom det skulle vara litte öl i den inlagda sillen vi grejade med. Tänkte att det var en lagom enkel uppgift för mig, bara öppna flaskan och mäta upp rätt mängd. Men den dumma kapsylen ville inte komma av! Så jag tog i lite till… och lite till… och lite till… tills den helt plötsligt flög av… ☄️

Samtidigt som kapsylen flög av måste jag ha gjort någon rörelse med andra armen som reaktion. För det skvätte ut öl över golvet och halva bänken samtidigt som det svämmade över i flaskan, typ som en vulkan, fast av öl-skum 🌋

Efter kvällen kan jag i alla fall kan utesluta ett yrke från listan: bartender. Inte för att det var ett yrke som stod högt upp (om det ens fanns med) på listan ändå. Men det vore ju ytterst pinsamt att bara "hoppsan, förlåt, det var inte meningen" efter att ha gett någon en öl-dusch :rofl: :angel:
 
Tvärsjukt barn, ligger över 39° så fort alvedonen går ur kroppen… vi får se om det blir något julfirande med familjen eller om det bara blir vi två här hemma i sjukstugan. Det lutar väl åt det och jag försöker lite smått göra någon slags plan för det så att det ändå blir en fin och magisk julafton för min lilla julälskande pojke. 🥺

Nästan klar med hans julklappströja iaf, bara en ärmmudd kvar. Får se om jag hinner blocka den eller om jag ångar den(?) eller helt enkelt gör det efter att han fått den. Oklart.
 
Tänkte att jag passar på att köra hästen idag innan snön kommer tillbaka; de första flingorna började falla när vi var ute 😄. Pållan tog det lite lugnt då det var lätt fruset på grusvägen men inte borta i kohagen; fick hon feeling och började kicka fast mest studsade bak ett par gånger snarare än sparkar, och drog på i galopp medan jag skrattade glatt av hennes bus, härliga häst och härliga vagnstur på denna decemberförmiddag 😍.
Medan gulaschsoppan småputtrade i två timmar passade jag på att slå in julklappar 😊. Så god den blev med högrev och en sked creme fraiche med persilja 😋. Sen glöggfika till kvällis till bonde; likadant igår till dubbelavsnitten 😊.
Det blev ännu mysigare för mig när jag ser en fjording framför vagnen i mitt huvud. Allt blir mysigare av fjording. 😍😅
 
Massor med familj där och jag skulle må betydligt bättre av att fira en ensam och stillsam jul med katten. Ett annat skäl och jag vet att det låter dumt. Men det har varit en tuff höst/vinter och det plus förkylningen gör att jag ser ganska sliten ut. Att få höra det i jul är inte heller någonting jag ser fram emot.
Säg att du fått Covid då om det känns för svårt att stanna hemma annars? Låter ju som det är vettigare att stanna hemma och ladda batterierna etc. ❤️
 
Massor av kakor ar klart, rodbettor ar klart, sill och lax ar klart (well, laxen blir klar i morgon kvall), Gloggen klar, tunnbrod klart till halften (Jag rakade visst ata upp lite for mycket :angel:) ... Kvar att gora: Jansson, Salt lakrits kola eftersom jag helt oplanerat hittade turkisk pebber pa en Schweitsisk affar i Portland, skinkan, mer tunbrod :cautious:, kottbullar, och ett par grejor till, men so far kanns det ratt bra.
 
Gnäller.

Drattade omkull i backen förut och kände redan när jag reste mig att wow, jag kommer ha ont i kroppen i morgon. Mycket riktigt. Det känns som nackspärr är på ingång. Är det åldern tro? (Inte ens 35..) och i så fall: hur många extra tatueringar behöver jag skaffa för att få tillräckligt mycket åldersavdrag så jag blir mjuk i kroppen igen?

😁

Många? :angel:

Jag skiter i vad min läkare säger, efter den här mardrömsjobbvändan SKA jag tatuera mig! :laugh:
 
Gnäller.

Drattade omkull i backen förut och kände redan när jag reste mig att wow, jag kommer ha ont i kroppen i morgon. Mycket riktigt. Det känns som nackspärr är på ingång. Är det åldern tro? (Inte ens 35..) och i så fall: hur många extra tatueringar behöver jag skaffa för att få tillräckligt mycket åldersavdrag så jag blir mjuk i kroppen igen?

😁

Asch du landa väl med oturlig knyck bara. När jag var typ 12 åkte jag av (enda gången under 3 år på ridskolan) stallets minsta häst på 117 cm och hade nackspärr dagen därpå...😝.
 
Vet inte hur jag tänkte riktigt. Pulsade med snö till knäna för att ta mig ut till bilvägen. Joggade 3 km på slirig och dåligt plogad bilbana för att sedan pulsa sista biten hem igen.
Jag hatar verkligen snö.
Nu ska jag vänta på plogen innan jag går till jobbet för sista gången i år.

Lönen har hoppat in på kontot. Det gör mig alltid på gott humör.
De flesta räkningar är dragna.
 
Funderar. Jag mår fortfarande visset. Nu ska jag eventuellt åka ut till familjen för att fira jul. Det blir en ca 5 timmar lång resa, buss, pendel, buss, bil. Med katt och packning. Sedan måste jag åka tillbaka den 26, samma långa resa med katt. Dessutom vet man aldrig om man kan lita på bussen eller pendeln. Jag börjar tveka.
Det viktigaste i det hela är ju att DU inte mår bra. Det räcker väl att tacka nej pga att du mår dåligt? Kan ni inte ses till nyår istället?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
30 542
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp