Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
IMG20231216134804.jpg

Dagens lunch var magisk 🐙
 
Jag fick hem sÄdana med ett lass grus. :mad:

Plockar de som hinner blomma och slĂ€nger i pannan sĂ„ de eldas upp.I övrigt klipper jag av allt jag ser och förpassar till soptunnan. ÄndĂ„ dyker det upp nya skott varje sommar.

HATAR dem.
Trasslar de in sig i hundens pÀls r det bara att klippa. GÄr inte att trassla ur.
Skotten och roten Àr Àtliga sÄ Àt upp dem! Jag har funderat pÄ att testa mÄnga gÄnger, har ju bÄde hÀstar och en grönis med massor av pÀls sÄ dÀr Àr det bara att plocka fram saxen nÀr fröhusen fastnar. Enda förmildrande jag ser med dem Àr att steglitsen Àter dem pÄ vintern. :up:
 
Jag fick hem sÄdana med ett lass grus. :mad:

Plockar de som hinner blomma och slĂ€nger i pannan sĂ„ de eldas upp.I övrigt klipper jag av allt jag ser och förpassar till soptunnan. ÄndĂ„ dyker det upp nya skott varje sommar.

HATAR dem.
Trasslar de in sig i hundens pÀls r det bara att klippa. GÄr inte att trassla ur.
Mini-modellen av nĂ„got kardborreaktigt Ă€r inte heller jĂ€ttekul hundpĂ€ls.. Öronen.. đŸ˜± Ville typ drĂ€nka mig.. Tog ca 4 h att fĂ„ bort. 😅

IMG_1907.jpeg
 
Skotten och roten Àr Àtliga sÄ Àt upp dem! Jag har funderat pÄ att testa mÄnga gÄnger, har ju bÄde hÀstar och en grönis med massor av pÀls sÄ dÀr Àr det bara att plocka fram saxen nÀr fröhusen fastnar. Enda förmildrande jag ser med dem Àr att steglitsen Àter dem pÄ vintern. :up:
Mitt enda djur Àr en phalÚne sÄ alternativet med sax riskerar att bli rÀtt brutalt :D

Intressant att de Àr Àtbara, GÀller det bara stammen eller bladen ocksÄ? De blir ju stora pÄ nolltid
 
Skotten och roten Àr Àtliga sÄ Àt upp dem! Jag har funderat pÄ att testa mÄnga gÄnger, har ju bÄde hÀstar och en grönis med massor av pÀls sÄ dÀr Àr det bara att plocka fram saxen nÀr fröhusen fastnar. Enda förmildrande jag ser med dem Àr att steglitsen Àter dem pÄ vintern. :up:
Min gamle ponny Ă€lskade att Ă€ta kardborrar/tistlar. Han lĂ€rde mitt halvblod det. Inte jĂ€ttekul att trassla ut det hĂ€r heller.. Det var som ett basebolltrĂ€ som ville fastna i allt. 😅
IMG_1906.jpeg
 
Jag gÄr lite som en fÀllkniv idag, men det var det ÀndÄ vÀrt. MÄtt helt okej efter gÄrdagens middag med vin!
Nu fÄr jag ÄtergÄ till min ofrivilliga nykterism, har ett lager at Chanukka-must kvar som jag avnjuta. Tinar dessutom löjrom i skrivande stund :angel:

RĂ„kade se att jag tagit FEL medicin sista veckan. Burkarna var farligt lika 😅 Jag har alltsĂ„ INTE tagit min hjĂ€rtmedicin, men jag verkar ju mĂ„ rĂ€tt bra Ă€ndĂ„ mĂ„ste jag sĂ€ga. Dags att börja med dosett kanske 😅

Dosett is da shit! Jag skulle inte overleva utan dosett, och da jag har mediciner som tas vid tva skilda tillfallen pa morgonen samt meds for kvallen har jag tva dosetter. First thing in the morning dosetten satts pa mitt keyboard pa kvallen sa dar ar den nar jag kliver upp ... den andra ar redo i badrummet nar jag vaknat sa jag kan gora mig i ordning. :up:
 
Dosett is da shit! Jag skulle inte overleva utan dosett, och da jag har mediciner som tas vid tva skilda tillfallen pa morgonen samt meds for kvallen har jag tva dosetter. First thing in the morning dosetten satts pa mitt keyboard pa kvallen sa dar ar den nar jag kliver upp ... den andra ar redo i badrummet nar jag vaknat sa jag kan gora mig i ordning. :up:

Jo jag hade det förut men nu har jag typ en lĂ„da med pillerburkar 😅 Mindre god ide vad det verkar.
 
Hade tÀnkt att gÄ ut och ha lite roligt pÄ stan i kvÀll men kÀnner mig inte helt hundra,
Te och film fÄr det bli.
 
Nu ska sambon ut och försöka salta och sanda gÄrden. Har sagt att jag har mobilen pÄ ifall han kanar ivÀg nÄgonstans. Som en annan man hade rÄkat kana ner med traktorn i en bÀck hÀr förr..
Jag ligger och myser med elfilten och hoppas bli frisk snart.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 105
Senast: rickie
·
Kropp & SjĂ€l Jag kĂ€kar frukost vid 04, den bestĂ„r av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med stĂ€d. NĂ€r jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det Àr nÄgot man kan göra vid ett mindre antal tillfÀllen Àven med ett pyttelitet abonnemang, eller om det Àr fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp