Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på MoS idag och handlat med mamma. Nu är jag I stallet och tänkte bara ge halles mash sen åka hem. 🙈 ruggigt kallt idag.
 
Insåg att jag inte hade några broddar. Måste försvunnit i flytten. Allt är glansis här och allt sluttar. Rejält!
Skulle ta in min häst och hans kompis. Det var.. spännande.. 😅
Hasade mig fram längs med vägkanten, som både var uppförsbacke själva vägen och vägkanten som är en mkt brant slänt. Klängde mig fast i ogräs etc.
Som tur var är ju båda hästar guld och väntar och är liksom ”med en”.
Ännu mer tur att jag mötte stallägare med broddar när vi kom ut på stallplanen av lutande glansis. Så hon tog hästarna. Och tittade konstigt mot min panna. Jag fattade rätt fort varför.. de var öööverallt i mitt oborstade sjuklings-hår.
Inte helt lätt att få bort. 😂

IMG_1904.jpeg
 
Ja, det är trevligt. Har fikat där flera gånger. Leijon stenugnsbageri och konditori är också trevligt, dyrt men gott och ligger inte så långt ifrån.

Tack för tipset, dit har vi också tänkt gå men inte kommit till skott. Vi gillar Güntherska massor (dyrt men värt det, riktigt gott!) :)
 
Nä, det är de utblommade fröhusen som fastnar i allt som kommer i närheten. Ett rent h-vete att få bort många gånger.

Visa bifogad fil 134483
Jag fick hem sådana med ett lass grus. :mad:

Plockar de som hinner blomma och slänger i pannan så de eldas upp.I övrigt klipper jag av allt jag ser och förpassar till soptunnan. Ändå dyker det upp nya skott varje sommar.

HATAR dem.
Trasslar de in sig i hundens päls r det bara att klippa. Går inte att trassla ur.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
32 005
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp