Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slö-lyssnar på ett webbinarium som hittills inte bjudit på något särskilt revolutionerande, och passar därför på att slösurfa lite samtidigt. Det har varit en lång och mycket trött dag, men den kommer i alla fall att avslutas fint med middag på en trevlig japansk restaurang där vi ska fira svägerskans födelsedag. Tårta från mitt favoritbageri samt en promenad runt stora torget med alla fina juleljus har utlovats som efterrätt 😊
 
Många av Södervidinges bröd säljs bara i Skåne såvitt jag vet. Min bror bor i Göteborg och brukar köpa med sig ett par bröd hem varje gång han är på besök hemma hos mina föräldrar i Skåne :D
Men bajs också! :( Skåne Fina är också ett jag saknar. Men hur ska jag klara julen utan bästaste vörtbrödet??!! Hur klarar resten av Sverige sig utan att ens ha ett redigt vörtbröd till påsk och jul?! O_o

Det är svårt att skicka bröd med tanke på varannandagsutdelningen numera, men jag har tänkt tanken! :D

Det är verkligen svårt med bröd, äter mest knäckebröd, men ibland vill jag ju ha en god smörgås, men här finns ju ... pågens trista smaklösa bröd, rostebröd eller kavring. Typ. och skogaholmslimpan, lika trist den. Köpte ICAs hembakta för det såg hyfsat likt ut som Skåne fina, men ack som jag bedrog mig....
 
Att jag älskar Megara det tror jag inte har undgått någon. Men just nu driver hon mig lite galen. Eftersom hon måste äta specialfoder (torrisar) så får hon en betydligt mindre mängd än när hon bara fick blötmat. Vilket gör att jag har en katt som beklagar sig, ofta och högt. Och är uppe på diskbänken och fläkten och försöker gräva sig in i skåpet där maten står, så det är numera repat.

Önskar att jag kunde förklara för henne varför och att det inte bara är för att jag är elak och svälter henne.
 
Cyklade hos päronen efter jobbet och passade på att äta kvällsmat ihop med dom.
Har längtat efter sängen sen i morse.
 
Men bajs också! :( Skåne Fina är också ett jag saknar. Men hur ska jag klara julen utan bästaste vörtbrödet??!! Hur klarar resten av Sverige sig utan att ens ha ett redigt vörtbröd till påsk och jul?! O_o

Det är svårt att skicka bröd med tanke på varannandagsutdelningen numera, men jag har tänkt tanken! :D

Det är verkligen svårt med bröd, äter mest knäckebröd, men ibland vill jag ju ha en god smörgås, men här finns ju ... pågens trista smaklösa bröd, rostebröd eller kavring. Typ. och skogaholmslimpan, lika trist den. Köpte ICAs hembakta för det såg hyfsat likt ut som Skåne fina, men ack som jag bedrog mig....
Vi klarar oss alldeles utmärkt, vörtbröd kommer inte över min tröskel, eller ens in på tomten! ✋
 
När vi flyttade in här för 4 år sedan hade vi elementen på lite låg underhållsvärme i kök, v-rum och sovrum (4 av 7) utöver eldningen. Sen kom ju de där sjuka elpriserna med orimligt dyr faktura så vi enbart hade elementet på i köket och knappt det och eldade desto mer eftersom jag ju hade möjlighet till det. Men nu tänkte vi att eftersom elen *peppar peppar* är mer rimlig att vi kör igång sagda element igen då ju fönsterrutorna får kondens; skadar inte med lite värme underifrån- sagt och gjort, dammsög bakom men! Hur i helskotta har det undgått oss att det typ hängt en död mus vid eldosan bakom?!? Ett muslik i sovrummet utan att ens katterna markerat ?!? 🙄
 
Tack @parellikusken för bra tips om mat! Är nu riktigt mätt! Blev gott, om än för tjocka, men det var första gången jag gjort sådana, så det blir nog bättre sedan med träning. Huvudsaken var smaken! Är nog lite föööör mätt än vad som är bra för mig, råkade bli så, hunden fick mina rester från tallriken, så han tyckte också om det, trots att han ratade moroten jag bjöd på tidigare när jag lagade mat :D Dessutom är det fler kvar till fler måltider!

Tack! :)
 
Tack @parellikusken för bra tips om mat! Är nu riktigt mätt! Blev gott, om än för tjocka, men det var första gången jag gjort sådana, så det blir nog bättre sedan med träning. Huvudsaken var smaken! Är nog lite föööör mätt än vad som är bra för mig, råkade bli så, hunden fick mina rester från tallriken, så han tyckte också om det, trots att han ratade moroten jag bjöd på tidigare när jag lagade mat :D Dessutom är det fler kvar till fler måltider!

Tack! :)
Jag har börjat göra raggmunk som ugnspannkaka. Enkelt smidigt och gott.
 
Tack @parellikusken för bra tips om mat! Är nu riktigt mätt! Blev gott, om än för tjocka, men det var första gången jag gjort sådana, så det blir nog bättre sedan med träning. Huvudsaken var smaken! Är nog lite föööör mätt än vad som är bra för mig, råkade bli så, hunden fick mina rester från tallriken, så han tyckte också om det, trots att han ratade moroten jag bjöd på tidigare när jag lagade mat :D Dessutom är det fler kvar till fler måltider!

Tack! :)
Härligt!
Der är en av mina favorithusmankosträtter. 😀
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 081
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp