Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ledig i dag-skönt. åkte inte för att simma, trots allt. Var för lat... Får packa väskan och ta det efter jobbet i morgon kanske.

Mitt te är kallt. Jag lyckas alltid få det kallt. Hela jag är kall. Ute är det kallt också. Spionen ligger och trycker under skrivbordet, allt för att vara nära mig, han är lite för stor för att få plats där men om man trycker ihop sig går det ju, så jag satte ner min fossing i hans päls och han satte sitt huvud om min fossing så han värmer mig. HA! Det har sina fördelar med en husky :D
 
När man blir utstirrad både vid hundrastning och i köket efter att råkat ropa ”hej” och han kommer.
Han är tydlig med när han vill något. Och enträgen.. 😅

2535F469-A110-4EE7-B68D-B43278E76229.jpeg
 
Vad vill han? Gå in?
Det är nog en jäkla massa saker. 😂

Som när sambon ropade ”hej gubben, hur är det?” innan det frös på och hästen surt blängde på honom och sambon imiterade hästen:
”Här står jag och svälter med lera upp till pungen. Och den är tom. Hur fan tror du?”
🤷‍♀️😅

Nej, men han vill nog in för att äta mellis främst. Och slippa vädret. Det är råkallt här bredvid sjön och blåser en del. Så han får nog ha mer kläder imorgon med tanke på hur han är. Då kanske han är mer nöjd ute. Iaf aningens.. 😬😅
Sen är han himla social och kommer för att umgås om jag ropar/närmar mig.
 
Har storhandlat. Hemifrån. I förrgår och fick allt i dag. Till dörren. En ung söt snäll kille bar in några påsar också. Hade för mig jag köpt grötris, 1 kg. Det var visst socker, 1 kg. Fattar inte varför, jag har ju redan det hemma. Typiskt, eftersom jag var sugen på risgrynsgröt. Jag har väl tryckt på fel. Sådana saker sker mig ibland och lika irriterad blir jag varje gång.

Hittade inte heller det vanliga vörtbrödet jag älskar, det allra bästaste vörtbrödet som finns av alla, men kanske kan man bara köpa det i Skåne? Saknar faktiskt vissa bröd där och har ännu inte hittat rätt här. ;) Det jag brukar köpa är oskivat med russin och SÅ gott, de andra skivas och blir därmed lite torrt och smaklöst på något vis, också mycket ljusare i färgen tycker jag.

https://sodervidingebagaren.se/produkter/skivat-brod/vort/

Jag vill HA!

Dags att ordna någon form av middag. Frågan är bara vad. 3,6 kg potatis som jag inte riktigt vet hur jag ska förvara och 3 kg morötter som jag inte heller vet hur jag ska förvara, tar sån plats i min pyttekyl, men tänkte man kunde göra något gott med potatis och morötter. Men vad. Står still i kalufsen på mig i dag.
 
Har storhandlat. Hemifrån. I förrgår och fick allt i dag. Till dörren. En ung söt snäll kille bar in några påsar också. Hade för mig jag köpt grötris, 1 kg. Det var visst socker, 1 kg. Fattar inte varför, jag har ju redan det hemma. Typiskt, eftersom jag var sugen på risgrynsgröt. Jag har väl tryckt på fel. Sådana saker sker mig ibland och lika irriterad blir jag varje gång.

Hittade inte heller det vanliga vörtbrödet jag älskar, det allra bästaste vörtbrödet som finns av alla, men kanske kan man bara köpa det i Skåne? Saknar faktiskt vissa bröd där och har ännu inte hittat rätt här. ;) Det jag brukar köpa är oskivat med russin och SÅ gott, de andra skivas och blir därmed lite torrt och smaklöst på något vis, också mycket ljusare i färgen tycker jag.

https://sodervidingebagaren.se/produkter/skivat-brod/vort/

Jag vill HA!

Dags att ordna någon form av middag. Frågan är bara vad. 3,6 kg potatis som jag inte riktigt vet hur jag ska förvara och 3 kg morötter som jag inte heller vet hur jag ska förvara, tar sån plats i min pyttekyl, men tänkte man kunde göra något gott med potatis och morötter. Men vad. Står still i kalufsen på mig i dag.
Raggmunkar!
Blanda i både morötter och potatis i smeten, mycket gott. 😍
 
Kom hem till julmys ❤️
Sambon hade satt upp all utebelysning och satte även upp det jag hade köpt med hem 🤩 Julgardinerna jag hade beställt hade kommit med posten så nu är de också uppe och det blev så himla bra. Nu flödar julmusiken och pepparkakorna ska strax in i ugnen.

Det har till och med kommit snö! 🤩😍
 
Har storhandlat. Hemifrån. I förrgår och fick allt i dag. Till dörren. En ung söt snäll kille bar in några påsar också. Hade för mig jag köpt grötris, 1 kg. Det var visst socker, 1 kg. Fattar inte varför, jag har ju redan det hemma. Typiskt, eftersom jag var sugen på risgrynsgröt. Jag har väl tryckt på fel. Sådana saker sker mig ibland och lika irriterad blir jag varje gång.

Hittade inte heller det vanliga vörtbrödet jag älskar, det allra bästaste vörtbrödet som finns av alla, men kanske kan man bara köpa det i Skåne? Saknar faktiskt vissa bröd där och har ännu inte hittat rätt här. ;) Det jag brukar köpa är oskivat med russin och SÅ gott, de andra skivas och blir därmed lite torrt och smaklöst på något vis, också mycket ljusare i färgen tycker jag.

https://sodervidingebagaren.se/produkter/skivat-brod/vort/

Jag vill HA!

Dags att ordna någon form av middag. Frågan är bara vad. 3,6 kg potatis som jag inte riktigt vet hur jag ska förvara och 3 kg morötter som jag inte heller vet hur jag ska förvara, tar sån plats i min pyttekyl, men tänkte man kunde göra något gott med potatis och morötter. Men vad. Står still i kalufsen på mig i dag.
Många av Södervidinges bröd säljs bara i Skåne såvitt jag vet. Min bror bor i Göteborg och brukar köpa med sig ett par bröd hem varje gång han är på besök hemma hos mina föräldrar i Skåne :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 073
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 894
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp