Jag med!Måste sova. Imorgon ska jag till Karlstad!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med!Måste sova. Imorgon ska jag till Karlstad!
Äsch då, menar att det är i morgon jag ska åka. Såg nu att du åkte idag.Jag med!
Hmm är vi på samma ställe tro?Jag med!
Vem vet, jag åker hem på torsdag.Hmm är vi på samma ställe tro?
När man blir utstirrad både vid hundrastning och i köket efter att råkat ropa ”hej” och han kommer.
Han är tydlig med när han vill något. Och enträgen..
Visa bifogad fil 132892
Det är nog en jäkla massa saker.Vad vill han? Gå in?
Raggmunkar!Har storhandlat. Hemifrån. I förrgår och fick allt i dag. Till dörren. En ung söt snäll kille bar in några påsar också. Hade för mig jag köpt grötris, 1 kg. Det var visst socker, 1 kg. Fattar inte varför, jag har ju redan det hemma. Typiskt, eftersom jag var sugen på risgrynsgröt. Jag har väl tryckt på fel. Sådana saker sker mig ibland och lika irriterad blir jag varje gång.
Hittade inte heller det vanliga vörtbrödet jag älskar, det allra bästaste vörtbrödet som finns av alla, men kanske kan man bara köpa det i Skåne? Saknar faktiskt vissa bröd där och har ännu inte hittat rätt här. Det jag brukar köpa är oskivat med russin och SÅ gott, de andra skivas och blir därmed lite torrt och smaklöst på något vis, också mycket ljusare i färgen tycker jag.
https://sodervidingebagaren.se/produkter/skivat-brod/vort/
Jag vill HA!
Dags att ordna någon form av middag. Frågan är bara vad. 3,6 kg potatis som jag inte riktigt vet hur jag ska förvara och 3 kg morötter som jag inte heller vet hur jag ska förvara, tar sån plats i min pyttekyl, men tänkte man kunde göra något gott med potatis och morötter. Men vad. Står still i kalufsen på mig i dag.
Har aldrig gjort egna faktiskt, men tycker om raggmunkar. Kanske ska testa ändå.Raggmunkar!
Blanda i både morötter och potatis i smeten, mycket gott.
Väldigt enkelt att göra, enklare att steka än pannkakor. Jag brukar äta stekt rökt tofu och lingonsylt blandat med vitkål till.Har aldrig gjort egna faktiskt, men tycker om raggmunkar. Kanske ska testa ändå.
Vet inte om jag har lingonsylt hemma, men vitkål har jag inte, äter inte det. Fläsk har jag så blir det. Får väl bli tomat och paprika till kanske.Väldigt enkelt att göra, enklare att steka än pannkakor. Jag brukar äta stekt rökt tofu och lingonsylt blandat med vitkål till.
Många av Södervidinges bröd säljs bara i Skåne såvitt jag vet. Min bror bor i Göteborg och brukar köpa med sig ett par bröd hem varje gång han är på besök hemma hos mina föräldrar i SkåneHar storhandlat. Hemifrån. I förrgår och fick allt i dag. Till dörren. En ung söt snäll kille bar in några påsar också. Hade för mig jag köpt grötris, 1 kg. Det var visst socker, 1 kg. Fattar inte varför, jag har ju redan det hemma. Typiskt, eftersom jag var sugen på risgrynsgröt. Jag har väl tryckt på fel. Sådana saker sker mig ibland och lika irriterad blir jag varje gång.
Hittade inte heller det vanliga vörtbrödet jag älskar, det allra bästaste vörtbrödet som finns av alla, men kanske kan man bara köpa det i Skåne? Saknar faktiskt vissa bröd där och har ännu inte hittat rätt här. Det jag brukar köpa är oskivat med russin och SÅ gott, de andra skivas och blir därmed lite torrt och smaklöst på något vis, också mycket ljusare i färgen tycker jag.
https://sodervidingebagaren.se/produkter/skivat-brod/vort/
Jag vill HA!
Dags att ordna någon form av middag. Frågan är bara vad. 3,6 kg potatis som jag inte riktigt vet hur jag ska förvara och 3 kg morötter som jag inte heller vet hur jag ska förvara, tar sån plats i min pyttekyl, men tänkte man kunde göra något gott med potatis och morötter. Men vad. Står still i kalufsen på mig i dag.