Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och ska sova. Haft en bra kväll. Barnen somnade gott till slut och sedan satt maken och jag i köket och pratade om dressyr, historiska kavallerier, korkade svenska kungar, The Witcher och framtiden. Fint när man har såna kvällar och verkligen umgås. Vi har varit tillsammans hela mitt vuxna liv, har två barn ihop och en vardag i full gång. Har visserligen ett lyckligt äktenskap med mycket närhet, kärlek och skratt, men just de där spontana, timslånga samtalen om allt mellan himmel och jord (men inte om vardagen/barnen)… såna hade jag gärna haft fler av :love: Blir ju gärna att vardagen tuffar på liksom. Kvällarna går åt till nattningar och omnattningar och hundrastning och allt annat som behöver göras och sedan sjunker man ihop med varsin skärm eller liknande och sedan är det läggdags. Det är härligt att liksom mötas, inte bara som livspartnern utan som bästa vänner.
 
Brandrond - ar det patrullera runt och kolla att brandslackare och brandfiltar ar dar de ska vara och testa brandlarm typ?

Nej, inte riktigt. Sådana ronder har vi också, dock ej dagligen, men då är det SBA-utbildad personal som gör det.
Brandronden som vakthavande befäl gör är att kolla så de maskiner som ska vara avstängda är det, att branddörrar är stängda, att ingen intagen är kvarglömd någonstans osv :)
 
Behöver panta och har en hel del jag samlat under året... och googlade nu för att se om det går att panta stora mängder enkelt här. Så klart inte. ;)

Får väl be om hjälp med någon med bil och ta mina säckar och panta normalt istället. Går ju ändå hyfsat fort så länge maskinen håller sig på matten och inte krånglar.

Nu ska jag sova. Har sådana räliga pirrningskänslor i kroppen och orkar inte stå ut med dem som vaken.

Funderar på att simma i morgon, har förberett för det. Ska bege mig dit ensam, men vet inte om jag vågar. Är sugen på att simma, men det suger att se så dåligt som jag, folk kommer glo när jag kommer med min pinne ju! Har inte bestämt ännu om jag vågar, är rädd för att trampa i plurret eller halka, förutom att uppleva att folk glor på mig.
 
Behöver panta och har en hel del jag samlat under året... och googlade nu för att se om det går att panta stora mängder enkelt här. Så klart inte. ;)

Får väl be om hjälp med någon med bil och ta mina säckar och panta normalt istället. Går ju ändå hyfsat fort så länge maskinen håller sig på matten och inte krånglar.

Nu ska jag sova. Har sådana räliga pirrningskänslor i kroppen och orkar inte stå ut med dem som vaken.

Funderar på att simma i morgon, har förberett för det. Ska bege mig dit ensam, men vet inte om jag vågar. Är sugen på att simma, men det suger att se så dåligt som jag, folk kommer glo när jag kommer med min pinne ju! Har inte bestämt ännu om jag vågar, är rädd för att trampa i plurret eller halka, förutom att uppleva att folk glor på mig.
Det är perfekt i Tollarp, där har dom en JÄTTE mazkin, går nabbt zom tuzan .bara vända zåcken upp o ned o vänta tillz den räknat klart
 
I dag har jag lagat barnbarnen's kalendrar, handlat mer grejor till dem (pa Dollar Tree dar allt kostar $1.25 USD:sneaky:) Farit vidare och handlat pa tre till affarer.
Pa matvaruaffaren fanns inga kundvangnar kvar, kunden fore mig hade precis tagit den sista, men nar han sag mig gav han mig vagnen och tog en korg sjalv:heart medan jag trangdes med alla som var dar. Jag ar i alla handelser aldeles slut handlad nu.

Nu har jag lagat kallendrarna sa jag kan borja sla in grejor i morgon och sorterat upp grejorna till vem som ska fa dem. Sedan gjorde jag det sista pa min kor rutt som ar andrad for i morgon, textade alla foraldrar om andrade tider, fixat sa jalapeno poppers nu ar i ugnen och brie osten star och vantar pa att bli installd.
Och det blir var middag. So there!

Nu haller jag upp ett glas vin och satter mig en stund. Phu ...
 
Äter frukost och laddar upp för jobb. Här en läkartid precis när frukosten på jobbet är så får försöka äta lite extra nu. Verkar som tunna knäckebröd funkar att äta. Men det blir man inte så mätt på..
 
Ska snart börja göra lite morgon bestyr och sen gå till bussen. En aning låg idag så jag hoppas på att några av de goaste kollegorna jobbar på kontoret idag, och som tur är så omfattar det nästan alla mina kollegor :laugh: :love:
 
Har inte riktigt koll men somnade runt sju i går.
Jag är för gammal för fest.😂
Lön in. Det tycker jag alltid känns bra.
Räkningarna är dragna =tacksamhet över att jag har så jag klarar mig.

Det är -7 ute och det verkar som att det ska fortsätta vara kallt och komma snö. Sånt knäcker mig. (Och ja jag vet att det är normalt)
 
Känner att jag har världens tur idag!
Hade två inplanerade köp, men som inte blev av förra veckan pga jobb och annat. Tänkte därför att jag skulle försöka orka shoppa idag, senast imorgon.

Nu när jag gick in på hemsidan så såg jag att om man köper två produkter online, då får man 15% rabatt :D Och det går att välja leverans till en butik som är precis bredvid mitt jobb.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 069
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp