Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och varfor kan jag inte rora mig som sig bor i min alder? :mad: Nyss trodde jag nastan jag brutit fingret nar jag snodde runt lite for fort for att kunna undvika det vassa hornet och slog fingret rakt in i det.🙄 Min mamma brukade alltid saga att jag inte rorde mig som en dam, i dag onskar jag att jag lart mig den konsten.😋
 
Jag får spunk. Spelar Broken Sword 1. Måste knuffa en totempåle så ett fönster öppnas och det gåååår inte.
 
Dagenz mat ihop med potatiz,gräddzåz o lingon. Har även zkurat ugnen efter en olycka tidigare idag.
20231127_193623.jpg
 
För att ta urinprov brukar man ha i ett speciellt strö som inte förorenar provet. Katten kissar och man kan sedan hälla urinet i ett rör.

Edit: En gång satt jag och väntade i sju timmar på att Nikita skulle kissa så jag kunde komma till veterinären innan de stängde för dagen.
Tack för förklaringen :bow:
Trots att jag varit kattägare i många år så har jag hittills aldrig behövt ta urinprov på någon av katterna (tack o lov!).
 
Jag har precis landat i sängen och tänkte sova. Men nu undrar hjärnan varför du har opoppade popcorn i kattlådan? Jag ser det framför mig och tänker att det blir ju som att gå på kullager :eek:

För att ta ett urinprov. Kattsand suger ju liksom upp urinen. Det var alltså högst tillfälligt, under några timmar, och katten håller med dig - inte alls skönt för tassarna! Mycket missnöjd fröken som inte kissade i nämda låda, trots märkbart kissnödig. (Nu har hon fått tillbaka en av sina vanliga.)

Edit: @MJLee hann före :p
 
Tack för förklaringen :bow:
Trots att jag varit kattägare i många år så har jag hittills aldrig behövt ta urinprov på någon av katterna (tack o lov!).

Med Megara så tog de urin när hon sövdes vilket var mycket enklare. Liksom blodprov även om det krävs en del mekande då eftersom blodtrycket går ner.
 
Tillbaka på jobbet idag, fint att få träffa elever och kollegor. Fick tufft besked på jobbet dock så det kändes ju inte svinkul, märktes på hela arbetslaget att luften helt gick ur…
Fick ett annat besked på jobbet som inte heller kändes direkt svinkul, men där jag har svårt att påverka alls.

Dessuto krånglar universitet och jag vet inte hur jag ska lösa det heller…

Blörk.
 
Men bajs också! :( Skåne Fina är också ett jag saknar. Men hur ska jag klara julen utan bästaste vörtbrödet??!! Hur klarar resten av Sverige sig utan att ens ha ett redigt vörtbröd till påsk och jul?! O_o

Det är svårt att skicka bröd med tanke på varannandagsutdelningen numera, men jag har tänkt tanken! :D

Det är verkligen svårt med bröd, äter mest knäckebröd, men ibland vill jag ju ha en god smörgås, men här finns ju ... pågens trista smaklösa bröd, rostebröd eller kavring. Typ. och skogaholmslimpan, lika trist den. Köpte ICAs hembakta för det såg hyfsat likt ut som Skåne fina, men ack som jag bedrog mig....
Det är just de två bröden brorsan "importerar" till Göteborg också! Lustigt att det kan vara så! Själv tycker jag inte att finbrödet är något särskilt alls, men vörtbrödet håller jag med om är fantastiskt! Nu blev jag sugen...
 
Det är just de två bröden brorsan "importerar" till Göteborg också! Lustigt att det kan vara så! Själv tycker jag inte att finbrödet är något särskilt alls, men vörtbrödet håller jag med om är fantastiskt! Nu blev jag sugen...
Det speciella med Skåne Fina är ju att det är så mjukt och saftigt i jämförelse med andra, samt att kanterna är knapriga och mörka. Så många andra bröd är mer torra och hårda liksom. Det finns ett som är lite grövre som också är lika saftigt, minns inte namnet, men också gott. Vörtbrödet jag fick i dag är inte alls så där djupt i smaken som det bästaste som finns, inte heller lika mjukt. Lite torrt, nästan strävt. Södervidinges är nästan som en kaka :D

Saknar Lockarps bröd, det ena hette väl Lilla Fina och det andra Långa fina, Södervidinges Skåne Fina eller vad det heter påminner lite grann om dem. :) Kommer alltid sakna dem, uppvuxen med dem.
 
Funderar på hur jag ska lägga upp morgondagen. Har en del saker att göra men den enda bestämda tiden är att vi ska till stallet efter dotterns skoldag är slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 081
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp