Nu ska jag äta kvällsmat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis landat i sängen och tänkte sova. Men nu undrar hjärnan varför du har opoppade popcorn i kattlådan? Jag ser det framför mig och tänker att det blir ju som att gå på kullagerVäntar på att fröken katt ska kissa i en kattlåda med opoppade popcorn. Hon ligger i mitt knä och spinner istället, helt ointresserad. Så klart.
Jag har precis landat i sängen och tänkte sova. Men nu undrar hjärnan varför du har opoppade popcorn i kattlådan? Jag ser det framför mig och tänker att det blir ju som att gå på kullager
Va?! Jag fattar inte #trögtänkt.Urinprov?
Va?! Jag fattar inte #trögtänkt.
Tack för förklaringenFör att ta urinprov brukar man ha i ett speciellt strö som inte förorenar provet. Katten kissar och man kan sedan hälla urinet i ett rör.
Edit: En gång satt jag och väntade i sju timmar på att Nikita skulle kissa så jag kunde komma till veterinären innan de stängde för dagen.
Jag har precis landat i sängen och tänkte sova. Men nu undrar hjärnan varför du har opoppade popcorn i kattlådan? Jag ser det framför mig och tänker att det blir ju som att gå på kullager
Tack för förklaringen
Trots att jag varit kattägare i många år så har jag hittills aldrig behövt ta urinprov på någon av katterna (tack o lov!).
Det är just de två bröden brorsan "importerar" till Göteborg också! Lustigt att det kan vara så! Själv tycker jag inte att finbrödet är något särskilt alls, men vörtbrödet håller jag med om är fantastiskt! Nu blev jag sugen...Men bajs också! Skåne Fina är också ett jag saknar. Men hur ska jag klara julen utan bästaste vörtbrödet??!! Hur klarar resten av Sverige sig utan att ens ha ett redigt vörtbröd till påsk och jul?!
Det är svårt att skicka bröd med tanke på varannandagsutdelningen numera, men jag har tänkt tanken!
Det är verkligen svårt med bröd, äter mest knäckebröd, men ibland vill jag ju ha en god smörgås, men här finns ju ... pågens trista smaklösa bröd, rostebröd eller kavring. Typ. och skogaholmslimpan, lika trist den. Köpte ICAs hembakta för det såg hyfsat likt ut som Skåne fina, men ack som jag bedrog mig....
Det speciella med Skåne Fina är ju att det är så mjukt och saftigt i jämförelse med andra, samt att kanterna är knapriga och mörka. Så många andra bröd är mer torra och hårda liksom. Det finns ett som är lite grövre som också är lika saftigt, minns inte namnet, men också gott. Vörtbrödet jag fick i dag är inte alls så där djupt i smaken som det bästaste som finns, inte heller lika mjukt. Lite torrt, nästan strävt. Södervidinges är nästan som en kakaDet är just de två bröden brorsan "importerar" till Göteborg också! Lustigt att det kan vara så! Själv tycker jag inte att finbrödet är något särskilt alls, men vörtbrödet håller jag med om är fantastiskt! Nu blev jag sugen...