Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det gick rätt bra hos optikern igår. Mina ögon var inte jättedåliga alls, men visst har jag lite synfel. Jag beställde ett par glasögon för avstånd och två par läsglasögon. Lite skönt att få "puffat" i ögonen och veta att ögontryck osv var bra :) ! Mot bättre vetande (kanske?) valde jag att abonnera på glasögon - förhoppningsvis blir jag nöjd... Men mitt märkliga synfenomen på vänster öga kunde han inte förklara, så vi får hoppas att det går bort av sig själv. Däremot har jag googlat och hittat att mild covidinfektion kan orsaka ögonproblem :eek: ! Bland annat nämndes större pupiller än frisk kontrollgrupp och problem för pupillerna att röra sig som de ska vid olika ljus. Och optikern sa att jag hade stora pupiller, och att jag därför borde använda solglasögon. Jag kanske alltid har haft stora pupiller, eller så kanske detta är ytterligare ett problem efter covid (jag har ju redan problem med lukt- och smaksinne).... :nailbiting:
 
-9 grader ute och jag sla gå ned och skrapa bilrutorna. Jag är inte vad vid denna kyla längre. Det var inte det här jag ville ha när jag flyttade från Norrland..
 
-14 hemma påstås det, i skåne! Här i Karlstad vet jag inte, appen säger -8 så de var ju bra att jag åkte mot varmare breddgrader…
Sovit så jäkla bra inatt, brukar aldrig göra det borta.
Nu hotellfrukost och sen börjar konferensen igen! Ska åka hemåt i eftermiddag, kan bli intressant om det blev som igår :D
 
Herrejösses så det snöar! Eller ja, det är väl mest att det blåser så galet som gör att det ser extremt ut, men vitt är det där ute! -4 grader som ska kännas som -9 pga vinden. Och såhär ska det hålla på hela dagen. Jag är glad åt att ha kort och enkel väg till jobbet. Och glad åt att ta mig till jobbet när det är lugnt ute.

Jag ska också försöka ta mig iväg till rastgården om en stund. Men först: TE!
 
Var ju nästan 2 månader sist jag jobbade så det var så roligt att vara ute och köra med lätta lastbilen och fronta i butikerna i helgen 😃. Vädret var superhärligt och inget vägarbete i grannstan där jag har min invanda runda- bara det var ju guld! 🙌. Nu åter till studierna och sällskap av ungkatten, typhelst på mina böcker, såklart 🥰.
 
För en halvtimme tyckte jag alltså att det snöade mycket. Det är ingenting(!) mot hur det är nu :rofl: Hade äldsta hunden varit bra i tassen hade jag nog gett mig ut på långpromenad. Gissar att man blir ganska ensam ute nu så fort man kommer bort från de populära vägarna till/från tågstationen och liknande. Undrar om tågen går som de ska...
 
Jag valde verkligen rätt dag att åka till kontoret!!! ☃️🤪 Bra också att jag slösade tid på att föna håret 🙃🙃 Bussarna går högst sporadiskt vad det verkar 😅

IMG_5011.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp