Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprang just till förrådet för att inte behöva ha fötterna i djupsnö längre än möjligt:rofl: Hittade mina täckbyxor så det var värt besväret även om jag höll på att bli sågad av en dåligt placerad såg:o Sopade lite vid husets dörr för att underlätta åt grannarna, hade kunnat hämta min spade men allt drevande gör att det vore meningslöst. Jättefint med all snö, bara lite mycket åt gången!
 
Jättefint med all snö, bara lite mycket åt gången!
Håller verkligen med!

Nu har jag varit ute en dryg timme och skottat. Jag har tagit det viktigaste, men har ca halva infarten kvar. Det hade kommit 15-20 cm snö inatt och det fortsätter att vräka ner :meh:
När maken kommer hem får han ta den tunga plogvallen vid vägen, snällt va :angel:

Lite vila nu (som jag fått lära mig att ta, istället för att köra rakt in i kaklet) och så på't igen sen.
 
Jag hade precis tankt klaga pa att det ar sa kallt har ... -2 grader Celcius nu pa morgonen 🥶 Frost pa bilrutor och hela baletten. Men efter att ha last hur ni nar det nu bestamde jag mig for att det faktum att jag har (och har haft mer an en vecka) stralande sol hela dagarna och riktigt varmt fran solen (termometer i solen visar mellan 30 - 35 *C ...
Men da raknas inte att sjalva luften ar ganska kall, men blandiningen blir mycket trevlig i sjalva verket. Pa dagen, nu pa morgonen tycker jag fortfarande att det ar kallt som attan.
 
Har sovit som en gnu. Glömde ta två sömnmediciner på rätt tid igår så tog dem senare. Tyvärr är det såna som sitter i länge så jag vaknade sent och somnade igen på fm. Men tror jag är vaken nu. Typ.
Ska gå ut innan det blir mörkt. :sleep:
 
Håller verkligen med!

Nu har jag varit ute en dryg timme och skottat. Jag har tagit det viktigaste, men har ca halva infarten kvar. Det hade kommit 15-20 cm snö inatt och det fortsätter att vräka ner :meh:
När maken kommer hem får han ta den tunga plogvallen vid vägen, snällt va :angel:

Lite vila nu (som jag fått lära mig att ta, istället för att köra rakt in i kaklet) och så på't igen sen.
Är rätt lyckligt lottad antar jag som egentligen inte behöver skotta större mängder om jag inte väljer det för att vara schysst mot andra :) Bra med vila!

Minns mina stalldagar med fasa när man fick bryta sig in och skotta upp gångar för att ponnyerna skulle ta sig in i hagen. Helst även gångar i hagarna :rofl:
 
Ombokat både taxi och tågbiljett, tog det säkra före det osäkra idag och beställde taxin två timmar före tåget går med tanke på vilket trafikkaos det är en radion. Bokade om min 2:a klass lugn kupé till en 1:a klass så om jag kommer i mycket god tid innan avgång så kan jag sitta i loungen och vänta. :)
 
Snön vräker ner, och det blåser... inte så farligt just nu men ska bli värre under natten. Så jag är på bussen till stan för att fixa lite garn till nästa stickning :)

är jublande glad över min nya jacka och de nya överdragsbyxorna, gör inget om det blir att pulsa till jobbet imorgon för jag kommer va torr och varm :cool:
 
Satt länge med studierna, så länge att jag kom iväg till stallet lite före 15 och tar ju längre tid att köra nu med och pållan var tydlig om vad hon tyckte om lite försenad lunch (strax efter 15), såg grinig ut innan jag hann ösa in påsen i boxen 😂. Hon kom i ett jehu till grinden- tacksamt att det är så pass kallt i väntan på snösulorna 😊. Nu äter dem nöjda hö I godan ro i sina boxar medan jag ska passa på att slutföra webbutbildningen och därmed hela (två uppgifter så tyckte det skulle kunna göras på idag) modulen i branschkunskapskursen 😊.
 
Herregud vad jag är trött och irriterad idag. Drömde jobbiga mardrömmar inatt :cautious: Allt relaterat till den utredningen som håller på just nu. Det började inte jättebra mellan mig och utredaren, även om det löste sig till slut. Tror och hoppas jag i alla fall. Men alltså, jag vill bara ha ett slut på detta nu så att jag får lägga det bakom mig.

Dessutom har det kommit massor av snö här under natten också. Snö som inte bara smält bort utan faktiskt lagt sig. Så nu börjar väl perioden med isgata var och varannan dag. Varföööör? Jag är inte redo för vintern än! :arghh:

Det känns som att jag bara sitter här och gäspar, men måste faktiskt försöka leka lite vuxen en stund och få gjort lite skolsaker :sleep: :sleep:
 
Just avslutat ett kortare utbildningspass. Det var få elever och ett ämne jag behärskar väl. Men man är ändå på spänn under tiden och försöker fånga frågor och annat. Så nu tror jag att arbetsdagen faktiskt är slut. Ingen idé att sitta här och hyckla intresse om huvudet ändå inte fungerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp