Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bytt tjänster med grannen och ätit god äppelkaka och druckit te. :d

Han lyfte in hösilagebalen i foderbordet åt hästarna och jag har via min dator hjälpt honom att spärra autogirot till Telia då abbet är uppsagt men han ändå fått ett meddelande att de ska dra pengar från kontot, trots bekräftelsemail på uppsägningen. När vi ändå satt och fikade och hade datorn igång så har han nu tecknat nytt abb hos Hallon för 19 kr/månaden i fyra månader och köpt en ny mobil då den gamla dels har trasig skärm men även dåligt batteri.
 
Har ju bytt dator så nu tog jag tag i och skapade ett Excellark i denna på statistiken på mina migrän-, huvudvärks- och epilepsianfall under året. Skriver ju ner dem i ett block så bara att överföra datumen i Excel och göra diagram. Rätt intressant att se hur det ser ut under ett år, och hur de följer varandra och vad jag gör. Jag kan verkligen peka ut -där hade jag semester, där tog inte botox, där var det stressigt på jobbet, där var jag sjuk, där var jag ledig osv. Och förstås även att jämföra med andra år. Ska överföra föregående år från andra datorn sedan så allt blir samlat.

Har vattnat blommorna, fixat tvätt och plockat undan. Får ta tag i resten med.
 
De busschaufförer jag ser ser inte jag byxorna på så jag vet inte deras kläder. Jag har gått i både det ena och andra till jobbet. På jobbet har jag arbetskläder så ingen typ som ser mig till jobbet.

I Sverige har de flesta av oss uniform. Dels av utseendemässiga skäl, vi företräder ju ett bolag/en huvudman. Men vi har också tjänstemannastatus och ska den gälla vid brott, ska det vara tydligt att vi är just busschaufför.
 
Tittar på Estonia. Fy fasen vilken panik, både för de som var på Silja Estonia och de på Silja Europa som försökte rädda dem 😭 Sådan fruktansvärd händelse. Jag var bara 8 år när det hände men kommer ändå ihåg det. Mina föräldrar hade många vänner och kollegor som var med på Estonia, ingen av dem kom tillbaka.
 
Varit hos sambons familj på middag. Herregud så gott. Tacksam att jag får ta del av lite av det där ”Svensson”-livet en liten del av mig alltid drömt om :heart
Det är mysigt, och de är väldigt mysiga.

Nu med och kollar tennis, hade varit kul att vara med men efter en veckas förkylning ska jag nog spara mig till ridlektionen imorgon (äntligen!).
 
Tittar på Estonia. Fy fasen vilken panik, både för de som var på Silja Estonia och de på Silja Europa som försökte rädda dem 😭 Sådan fruktansvärd händelse. Jag var bara 8 år när det hände men kommer ändå ihåg det. Mina föräldrar hade många vänner och kollegor som var med på Estonia, ingen av dem kom tillbaka.
Är zå tackzam för att en av mina bäzta vänner lever efter den rezan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 602
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp