Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tycker Skrutt om den nya sängkamraten?
Han hann aldrig riktigt notera den mer än ett par korta sniff, mattes reaktioner var snabbare när hon hoppade ur sängen, sprang in på toaletten och hämtade ett papper, högg Wilma i nacken, greppade den döda musen och hivade ut den i regnet. Inte Wilma heller, hon letade efter den ett tag innan hon insåg att matte ätit upp den själv. 🙀
 
20231019_171835.jpg

Morgonstund
 
Hade världens märkligaste dröm i natt. Helt sjuk. Drömde om att jag och några till var kidnappade och hölls i en bunker under jorden på landet på en fin nybyggd gård. Det var gångar under jorden och stegar på jordväggar och inte helt klart och stegarna var spröda och gick sönder så man riskerade att trilla ner in i jordens djup. Och någon blev mördad, men minns inte vem.

Ska sätta igång tvättmaskinen nu och ta en svängom med dammsugaren också, och så blir det rester från i går till middag, carbonara. En lugn söndag.

Spionen ligger och sover i sovrummet, latmasken, men han ska ju också få några promenader till, även om han inte uppskattar regnet alls faktiskt, ser ut som en dränkt råtta :D
 
Varit och handlat med sonen, han fick köra en sådan där liten barnkundvagn och handla själv det han tyckte att vi skulle handla. slutade med att kundvagnen innehöll: äpplen, juice, bröd, pasta, en svinnpåse frukt, tuschpennor och en tablettask. Helt klart godkänd handling av en nybliven 6-åring med fria tyglar! 😁❤️

Äter Donken till lunch.
Helt slut efter att ha stått i köket hela dagen igår på festen. Tror att jag dragit på mig en begynnande benhinneinflammation alt. muskelfästesinflammation i ena benet. Mindre kul. :cautious:

Den stickade tröjan blev iallafall en hit, mottagaren blev jätteglad. Skönt det!
 
Efter stallet tänkte jag ju titta på dagens hästhoppning menä får bli in till stan och reklamera nya regntäcket istället...! Släppt sömmar på ett par ställen och det finns inga repor i täcket efter att ha fastnat i någon av alla buskar och småträd som finns i hagen! Är ju om hon lyckats typ sträcka till täcket i hagen då den är så blöt och halkigt nu av allt regn! Men eh va? Har ju ett precis likadant täcke i samma storlek som är iväg på tvätt och det har inte varit några bekymmer med 😊. Nehej, hepp hepp!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 602
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp