Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför skulle jag ha pyjamasbyxor på kontoret?

Varfor inte? Pyamasbyxor ar ju skona!

Dricker vin hos frissan 🥰

Min forra frissa bjod alltid pa vin:) den nuvarande har bara tea:cautious:

Jag är lite lat så lägger in en länk :D
Den jag åt hade deras Classic-sås, köttfärs, riven cheddar, picklad rödlök, pommes och ostsås :d

OMG 😳 det ar en taco som bara kan fas i Sverige! Precis som shawarmas i Saudi Arabien som alltid inneholl en mangd french fries ocksa.
 
Landat hemma i soffan efter ett långt pass på hoppbanan på min klubbs stora tävlingar. Fick en kul position så hade att göra och kunde se mycket ridning :) Nu blir det inte många knop mer för idag dock, mer än att kvällsrasta hundarna och hämta nått att äta i köket 😅
 
Jobbar du i pyjamasbyxor när du kör buss?

Inte vanligtvis, men det skulle jag latt kunna gora. Det finns faktiskt flera stycken som gor det hos oss. Vara elever och deras foraldrar har ofta pyamasbyxor nar de aker/kommar till bussen. Det ar inte ovanligt att se nagon i affarerna som handlar i pyamasbyxor, men det behover bli lite kallare har forst.

Har har det blivit allt vanligare att folk anvander pyamasbyxor ute i samhallet. Pyamasbyxorna ar oftast i tjock fleece, de ar fargglada och snygga och ser sa fantastiskt skona ut. Jag ser dem dock som pyamasbyxor, men det beror sakert pa att jag ar lite for gammal och "set in my ways".
 
Inte vanligtvis, men det skulle jag latt kunna gora. Det finns faktiskt flera stycken som gor det hos oss. Vara elever och deras foraldrar har ofta pyamasbyxor nar de aker/kommar till bussen. Det ar inte ovanligt att se nagon i affarerna som handlar i pyamasbyxor, men det behover bli lite kallare har forst.

Har har det blivit allt vanligare att folk anvander pyamasbyxor ute i samhallet. Pyamasbyxorna ar oftast i tjock fleece, de ar fargglada och snygga och ser sa fantastiskt skona ut. Jag ser dem dock som pyamasbyxor, men det beror sakert pa att jag ar lite for gammal och "set in my ways".
Fleece? Hu, skulle inte vilja ha en pyjamas i fleece. 😳
 
Hu vilket ruskigt oväder ute! Föredrar helt klart 10 minusgrader framför 3 plusgrader och iskallt regn menä lite tidigt med den kylan än kanske 😉.
Eftersom det ju är så regnigt så fick pållan vilodag och vi passade på att fixa elementet, åka bort till återvinningen och så handla till lite samt fixade boxen på vägen hem 😊. Hästarna var såklart dyngsura och uppskattade att komma in en stund och mumsa på lite hö 🥰. När vi kom hem satt kissen i katthuset och väntade på att komma in 😄 och efter att ha fixat hos kaninerna så blir det nu skönt med en dusch före matlagningsdags 😊.
 
Eller det ar snarare tjock ... vad det nu heter, mjuk och skont att ta pa, nastan som insidan pa en sweatshirt bada pa insidan och utsidan.

FLANELL, tjock flanell!
Sånna har jag på mig just nu! Rutiga dessutom :p
Det är mina bästa hemma-mysbyxor :heart Jag har i rött skotskrutigt till jul...
Men nej, jag skulle inte ha dom på mig utanför hemmets mörka vrå, eller få för mig att sova i dom (hu hemska tanke) ;) :D
 
En äldre släkting ramlade och slog huvudet i en betongplatta på gatan och slog sig rätt rejält. Det blödde massor och hen fick hjärnskakning och blev chockad. Ambulans till akuten och sydd.
Nu 3 dagar senare började det blöda mkt igen och hen skjutsades till akuten kl 03:00 inatt. Där har hen satts på en stol i väntrummet och sitter fortfarande där. När hen var så slut att den lade sig på golvet hade de sagt att hen måste sitta i stolen. Annars ringer de vakten. Hen har fått ett glas vatten. Ingen mat och ingen som försökt hjälpa hen. Hen måste dessutom få sin dagliga medicin som hen inte har med sig eller får hjälp med. Hen är ju för i helvete äldre och skadad!! Får det gå till så här?!🤯🤬
 
Min sambos mentalitet i detta nu med IKEA-skåp som ska sättas ihop. 😅
E0E79FAA-4F3D-4181-A076-0D4AC7FEF7E6.gif
 
Liten brun katt ska inte äta chokladglass! Iofs ska inte större ljusbrunare tvåbening inte heller äta chokladglass. Blev så vansinnigt sugen att jag, tyvärr, hade glass kvar i frysen och rotade fram den. Frysskadad och äcklig. Megara delade helhjärtat idén med glass. Svårt att äta glass med en arm och skydda glassen med den andra armen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 600
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 184
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp