Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snöar tydligen även i Småland enligt en släkting som bor några mil bort :cautious:
Jag har fått in alla hösilage balar och ett av de fyra träd som behagade vilja bli ved i senaste blåsomgången så om det absolut måste snöa fine det ska bli mildare häri veckan som kommer
Men jag vill inte ha fler nedblåsta träd just nu tack :stop:
 
Förutom morgonens kaninstöldsupptäckt har jag haft en finfin dag.
Tog en tripp till grannstaden tillsammans med en kollega, åt kina-buffé och gick på tygaffär. Vansinnigt trevligt!

Sedan lönesamtal med min chef, hon öste beröm över mig och mitt arbete, så pass att jag blev helt rörd och nästan började gråta. 🥹 Känns otroligt fint att vara uppskattad och få höra att är bra på mitt jobb. Att få höra sådant som ”Du skapar verkligen en förtroendefull miljö i din sal.” och ”Du är så fantastiskt duktig på det du gör och jag är så otroligt GLAD att du tackade ja till jobbet och att vi får ha dig i vårt team här på skolan!” etc. Det kommer jag leva på länge! 🥹❤️
Fick en oväntat stor löneökning också, så till och med på min deltid kommer det att göra reell skillnad i vardagen. 🥳
 
Gick en promenad efter jobbet sen blev det stalltid. Lite mysigt att gå runt och greja utan någon tid att passa :) Väl hemma så blev det ett röj i köket så det såg anständigt ut igen, utfodring av katt och hund och sen en matlåda till middag (laxrisotto :d) för mig.
 
Avslutade dagen som jag började den tidigt imorse; med studier och alldeles tyst ute på vägen förutom när en jävla idiot (om det inte fanns en rimlig anledning till det vill säga...) körde förbi alldeles för fort och nyss for saltbilen förbi, är ju minusgrader ute nu ☺️.
 
Åkte extra tidigt in till jobbet ikväll pga vädret, de snöade lite hemma och det låg på sina ställen på landsvägen jag körde. Stod i valet och kvalet om jag skulle åka genom skogen eller E4:an men med tanke på hur folk brukar köra så tänkte jag det var lugnast att åka genom skogen även om det kunde finnas vilt och vara halare.

Kom fram i god tid, köpte lite smågodis att roa mig med inatt, fått min avlämning, svarat på lite mail, snackat jobb och frossat på en kantarell- och västerbottensostpaj med sallad och tomater till. :d
 
Jag var sjukt bitter på ett stort gäng elever i dag som gnällde över teatern, men så kom vi dit, och i pausen kom elever med lysande ögon och ville prata om pjäsen och när den var slut så blev vi nästan utkörda för de behövde få prata om pjäsen innan de gick hem. ❤ Helt plötsligt så var all min bitterhet bortblåst och jag kände mig lycklig över att ha få delat upplevelsen med dem.
 
Jag var sjukt bitter på ett stort gäng elever i dag som gnällde över teatern, men så kom vi dit, och i pausen kom elever med lysande ögon och ville prata om pjäsen och när den var slut så blev vi nästan utkörda för de behövde få prata om pjäsen innan de gick hem. ❤ Helt plötsligt så var all min bitterhet bortblåst och jag kände mig lycklig över att ha få delat upplevelsen med dem.
Blir så glad att höra detta!!! Vad roligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp