Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att sova tror jag allt.
När jag vaknar hoppas jag snön har försvunnit helt och det är 10+ ute. Drömma kan man alltid göra. :angel: Och att den håller sig borta ett tag till på det. Spec imorgon då jag slutar sent och ska åka många mil över skogen hem sen.
Fanns ingen ledig tid för däckbyte förrän om 1,5v. Skulle ha bokat förra veckan som jag tänkte från början. Tiderna försvann snabbt...
 
Här har det slutat snöa och all snö är borta.

Efter inatt ska jag vara ledig i ca 1,5 vecka och enbart delta på något möte på distans. Enda jag behöver köra bil då blir dagtid och enligt prognosen ska det vara ca +7, så jag ska slänga in vinterdäcken och sen nån dag kanske jag passar på att byter om jag har något ärende förbi nån stormarknad där de har däckbyten. Känns inte som någon brådska nu enligt prognosen, men kommer ändå göra det innan nästa snökaos bryter in.
 
Jag var sjukt bitter på ett stort gäng elever i dag som gnällde över teatern, men så kom vi dit, och i pausen kom elever med lysande ögon och ville prata om pjäsen och när den var slut så blev vi nästan utkörda för de behövde få prata om pjäsen innan de gick hem. ❤ Helt plötsligt så var all min bitterhet bortblåst och jag kände mig lycklig över att ha få delat upplevelsen med dem.

Visst ar det roligt? Jag har ocksa varit med om det. Elever som aldrig varit pa teater, underliga teaterformer, eller pjaser de inte alls gillat och gnallt som skjutton, for att efter pjasen, eller ofta redan i pausen, inte kunna sluta prata om den fantastiska upplevelsen. :)
 
Har ar det 8-10 grader C nar jag aker till jobbet pa morgonen och straxt over 20 senare pa dagen. Helt fantastiskt tanker ni ... och det skulle det vara om det inte var for morgon dimman. Jag har aldrig forut sett sa vansinnigt tat och tjock dimma som vi har har ... Jag smyger fram i trafiken, man ser inte ens 10 meter framfor bilen/bussen. Ibland ar det laskigt varre.:nailbiting:
 
Dricker kaffe. Det hade kommit lite vitt på marken när jag var vaken vid två men nu är det borta. Avskyr snö.
Trött som tusan utan att förstå varför. Ska bli skönt med helg. Jobb 8-15:30 först bara.
 
Äter för en gångs skull frukost, sedan skjutsa sonen till skolan. Efter det vidare till Ica Maxi för att hämta ut paket med material till mina elever, innan jag skyndar till jobbet. 🏎️💨

Försöker att inte tänka på hur mycket jag måste hinna i eftermiddag/kväll inför morgondagens 150års-firande av mamma och mormor. 😬🙈
 
Laddar upp för en arbetsdag med riktigt roliga arbetsuppgifter som är ganska annorlunda från det jag vanligtvis gör, kul! Vaknade tidigt i morse p.g.a stormen så jag jobbade faktiskt lite redan vid 6 i morse, sedan tog jag paus för att baka hallonscones till frukost och nu är det snart dags att dyka ner i jobbet igen. Har väldigt mycket fredagskänsla denna veckan också och ser fram emot en lugn helg med lite trädgårdsfix, lite stall, lite kompishäng och mycket slappande :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp