Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Körde sonen till skolan i morse och åkte sedan hem och gick ut till djuren - bara för att inse att sonens kanin var borta.
Kollade alla luckor (reglade), finns inget grävt, inget hål där den kan ha tagit sig ut. Inga spår av päls, inget blod ingenting. Bara en tom, reglad bur.

Slutsatsen är alltså att någon gått in i min trädgård och STULIT hans kanin ur buren.
Vem fan gör ens något sådant?! 🤬😱

Förkrossad liten pojke när han fick beskedet efter skolan. Stora innerliga tårar och en oändlig sorg… hjärtat brister. 💔

Väl hemma hade han dock fått present i brevlådan från en fantastisk person och det räddade dagen. Vi bakade sedan kladdkaka och myste med film och då lättade det lite.

Men hur obehagligt är det inte att någon gör något sådant här?! 😫
 
Min kropp… 12 dgr med huvudvärk sen kom smärtor i nacke och axlar. Sen fick jag ont i tårna på ena foten och kramp och värk i vaden. Något bättre nu men nu har jag kramp i den andra vaden och öm i tårna.

Jobbade till 16:30 och sen suttit tre timmar med mitt syskonbarn och teknikuppgift.
Nu har jag kastat mig i sängen med serie.
 
Har påbörjat den sista - och rätt omfattande - kursuppgiften. Har fått till en bokomslagsmall och lagt in den tänkta bakgrunden (fast den kan säkerligen hinna ändras flera gånger). Sedan har jag ett gammalt foto som jag vill fixa i PS så att det ser ut som om det har rivits mitt itu. Har kollat några filmer, men det verkar så SVÅRT... :nailbiting: SÅ många steg... 😱 Men jag tror att det skulle vara väldigt effektfullt och passa bokens tema, så jag ska verkligen göra ett försök. Fast inte i ikväll...
 
Har det väldigt varmt här hemma. Eldar i både kökspannan och i kaminen i vardagsrummet. Trots detta kröp just ena hunden ner under en filt.
Lagat ordentlig mat och bakat en äpplekaka som blev helt ok. Funderar på att ta med den till jobbet och bjuda på.
För ett år sen stod jag och gjorde en jäkla massa äppelpaj inför sambons begravning. Samma äppelträd som jag gjorde kakan på idag.
Gör sista påsbytet innan läggdags.
20231019_185440.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp