Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad fasen?! Jag är hemma och hörde just glassbilen. Kan tyckas normalt. Men vi bor ju mitt ute i skogen. Googlade och jo den kommer tydligen till granngården. Inte varit med om att den åker ut på landet så här på något ställe jag bott innan.
Här i wingfield åker den MITT på dagen i urskogen. I samhället på kvällen kan tycka borde vara tvärtom. Vilka är hemma klockan 13... de som behöver glassbilen mest är vell de som har långt till affären.
 
Alltså mina kollegor :rofl:

Vi är ju 4st på VA -sidan. När vår lilla avdelning slogs ihop med den större butiken och vi flyttade in så gick 2 av kollegorna över till butiken medans jag och en till blev kvar åp den gamla med uppdelning av chefer mm.
Efter att ha lyssnat på hur de andar 2 kollegorna diskuterat ledighet, klämdgara intjänad tid slutade det med att vi fick blanda in vår chef om vad som verkligen gäller för att runda av då våra kollegor bara smiter hem tidigare.

Slutade med att chefen ringde och påminde våra kollegor om att det är bra att tillhöra "gamla" VA- gänget och nästa års julbord kan stå på spel :rofl:

Länge sen jag skrattade såhär mycket

Men nu är det jag som rundar av och smiter hemåt
 
Så mysigt att bara gå ut med hundarna på tomten för snabb rastning och så ser man sin lille häst i hagen bredvid huset, kan ta päron från sitt päronträd och ge honom innan man kikar in. ❤️

Sen går vi ner till bastustugan vid sjön och fikar iom sambo fyller år. 😍
 
Så mysigt att bara gå ut med hundarna på tomten för snabb rastning och så ser man sin lille häst i hagen bredvid huset, kan ta päron från sitt päronträd och ge honom innan man kikar in. ❤️

Sen går vi ner till bastustugan vid sjön och fikar iom sambo fyller år. 😍
Hur har det gått med hästen förresten? ❤️

Minns inte om jag läst om det redan. 😅
 
Hur har det gått med hästen förresten? ❤️

Minns inte om jag läst om det redan. 😅
Det har gått bra! Jag satte in både hyaluronsyra och riskliolja dag ett för snabbare läkning. Redan kvällen efter veterinär var där dag 2 och innan Metacam var han mkt bättre. Sambo fick ok att behandla av vet för att skynda på läkningen genom att se till att hästen håller kroppen korrekt etc och gjorde det. Då blev han otroligt mkt bättre direkt.
Dag två kunde man känna en liten hårdhet i muskeln där han förmodligen skadade sig. Men han var nästan ohalt. Han fick stå på box några dagar iaf för att inte dra upp ngt igen.
Men nu är han ute och äter gräs och klias med sin ponnykompis! 😍
 
Det har gått bra! Jag satte in både hyaluronsyra och riskliolja dag ett för snabbare läkning. Redan kvällen efter veterinär var där dag 2 och innan Metacam var han mkt bättre. Sambo fick ok att behandla av vet för att skynda på läkningen genom att se till att hästen håller kroppen korrekt etc och gjorde det. Då blev han otroligt mkt bättre direkt.
Dag två kunde man känna en liten hårdhet i muskeln där han förmodligen skadade sig. Men han var nästan ohalt. Han fick stå på box några dagar iaf för att inte dra upp ngt igen.
Men nu är han ute och äter gräs och klias med sin ponnykompis! 😍
Vad skönt att det gick bra! ❤️
 
Sambo var jättetrött när han såg grattiskortet jag gjorde:

”Hur fick du på dem hattarna?” 😅
CEA8A9E1-0C66-4FBD-8938-9BDAE80532F3.png
 
Var iväg till mataffären. En liten, oansenlig affär i en by där det inte verkade finnas mycket annat. MEN de hade världens godaste godis som jag aldrig längre hittar i Sverige, så nu är jag lycklig :D (Nej, jag kollade inte ens på priset, jag bara öste ner...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp