Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena halvljuslampan hade slocknat så jag for in till verkstaden och passade på att fråga om locket till spolarvätskan som försvunnit. Har löst det med plast och knutit om ett snöre. Han kollade när han ändå skulle in och hämta en lampa. Det fanns lösa lock till min modell!

Alltså - den verkstan!
Lampan byttes direkt ute på parkeringen (även killen hade svårt att få till det. Mina darriga stela fingrar hade absolut gått bet)
Han skulle beställa ett lock och sa att de skulle messa när det kommit så kunde jag betala lampa och lock samtidigt sen.
Inte alla bilfirmor är skrutt och skrot. :love:
 
Jag sitter och funderar på om jag är påväg att bli sjuk mitt i mitt andra sjuka. Sen väntar jag på att mamma ska ringa och uppdatera om hur det går med hunden. Han hade tydligen börjat kissa lite blod igår så de är hos veterinären nu. Den hunden och jag kan bilda klubb i åkommor :crazy: :heart
 
Haft ett ganska underligt medarbetarsamtal, försöker processa det men hjärnan är inte med på det så jag tar paus med buke i stället. Kanske att jag tillåter mig själv att inte tänka på det förrän i morgon till och med.
Det finns en vägg som ska målas om och det känns som en väldigt mycket bättre arbetsuppgift just nu fast det inte direkt är en arbetsuppgift registratorer brukar syssla med. Paus nu, lite småpill till lunch, måla i eftermiddag. :up:
 
Så trött och seg att jag tog sovmorgon idag. Vart inte på jobbet förens 11 vilket innebär att jag får jobba lite längre. Skönt att kunna göra så.

Pumpen kom idag. Tung som satan och jag blir 12 000,- fattigare. Vet inte hur jag ska lösa det men på något sätt får det gå.

Kommer inte orka byta pumpen idag utan får hjälp med det imorgon. Så till helgen kan jag nyttja avloppet hemma. Är ju helt låst nu kan bara spola upp vatten i hinkar mm men inte diska, tvätta, duscha eller gå på toa. Nu kissar jag ute i naturen och åker till mamma för dusch.

Livet är banne mig inte lätt.

Har börjat gå ned i vikt också vilket inte är bra. Imorgon ska jag träffa dietist. Det värsta är att jag VET hur jag ska äta men gör det inte :(
 
Har börjat gå ned i vikt också vilket inte är bra. Imorgon ska jag träffa dietist. Det värsta är att jag VET hur jag ska äta men gör det inte :(
:heart
Jag magrade rejält under min njursvikt. Speciellt i slutet, den terminala njursvikten. All mat var äcklig och smakade hemskt eller bara ingenting. Det är tufft att äta när man inte vill.

Efter transplantationen kom smaken gradvis tillbaka.
 
Haft ett ganska underligt medarbetarsamtal, försöker processa det men hjärnan är inte med på det så jag tar paus med buke i stället. Kanske att jag tillåter mig själv att inte tänka på det förrän i morgon till och med.
Det finns en vägg som ska målas om och det känns som en väldigt mycket bättre arbetsuppgift just nu fast det inte direkt är en arbetsuppgift registratorer brukar syssla med. Paus nu, lite småpill till lunch, måla i eftermiddag. :up:
Det är så mycket som är märkligt med din arbetsplats att det nästan vore konstigare om ditt medarbetarsamtal inte var underligt.
 
:heart
Jag magrade rejält under min njursvikt. Speciellt i slutet, den terminala njursvikten. All mat var äcklig och smakade hemskt eller bara ingenting. Det är tufft att äta när man inte vill.

Efter transplantationen kom smaken gradvis tillbaka.

@Diabetikern Usch det låter inte roligt. Det hålls tummar, tassar och tår att det ordnar sig. Du måste ta hand om dig själv och se till att du får i dig tillräckligt, och rätt mat. :heart
 
Eftersom det redan är så kallt önskar jag snö här. Så man får det goda med det bittra. Riktigt hutterframkallande idag på morgonen.
 
Här snöar det rejält även om det inte lär stanna länge:D Mysigt ändå men jag har inte ens hunnit hämta in någon mössa?! Vilket i sig känns som ett jätteprojekt med att släpa in vintergrejer och packa ner lite hippsomhapp vad jag tror mig kunna vara utan i vinter hahah
 
:heart
Jag magrade rejält under min njursvikt. Speciellt i slutet, den terminala njursvikten. All mat var äcklig och smakade hemskt eller bara ingenting. Det är tufft att äta när man inte vill.

Efter transplantationen kom smaken gradvis tillbaka.
Har börjat må rejält illa på nätterna. Brukar vakna vid en 4 och faktiskt må så illa att jag kräks :( Tydligen vanligt efter lite efterforskning. Nej ingen aptit eller matglädje. Svårt att få i mig mat men man äter ju ändå. Lätt att glömma bort det bara speciellt när PD vätskan driver upp blodsockret
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 176
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp