Vad gör vi? Del CLXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter lång väntan blev det äntligen dags att åka till stallet; förbi närbutiken på vägen och hämta ut några paket bla ena kursboken jag köpte via studentapan igår- så fort det gick! 👍.
Igår när jag tittade till hästarna i hagen så fick pållan rycket och fyrade av ett bocksprång och for iväg till grinden 😅 och verkade lite besviken över att inte komma in 😄. Ikväll fick det bli lite longering med massa övergångar mellan skritt och trav och inte jätteinspirerad häst så hon var nöjd med att komma in i sin box 🥰.
Jag var inte jätteinspirerad inför att laga middag- särskilt inte efter att hästtransporten jag skulle ta hem kärvade med en broms så jag inte lyckades få loss den utan bästa älsklingens hjälp- så det fick baske mig bli att dela på en pizza och se veckans bonde söker fru☺️. Nu är det sovtajm efter en lång dag 🥱😴.
 
Jag har precis vikt in all ren tvätt och bytt sängkläder. Sen har jag slagit in lite julklappar och födelsedagspresenter. Försöker alltid hålla mig och göra det närmre jul men det är för kul för att vänta med :o :love:
Slå in väntar jag med till december men jag vill ha det hemma pö om pö från oktober iaf, allt för att slippa idiotstress i oktober :)
 
Ingen snö i sikte när jag körde hem från jobbet men jag tog det lugnt. Hörde på radion att det snöade lite här och var och var halt på mindre vägar. Fodrade hästarna nu på morgonen och de var som vanligt glada att få kraftfoder och äpplen. Gett hönsen, hundar och katter mat och nu lagt mig och hoppas sova några timmar innan jag ska ut igen. :sleep:
 
Ligger i sängen och småfnissar åt INDIGNATIONEN hos vissa samt förundras över hur upprörd en kan bli av ett konstverk :D

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/syndabockens-placering-overklagad-satans-ful--irenb3

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/g...ken-igen-trots-oenighet-i-fullmaktige--9wt41x

Edit: Jag tycker den är skitläcker och hade gärna haft den i trädgården :up:
Det är ändå någon form av mätare över hur folk har det. Å ena sidan - har man tid och ork över till att grina över en skulptur så är det nog rätt bra ändå. Å andra sidan - hur mår man om lägger ner all den här energin på att grina över en skulptur?

Nåja. Om inte de ska ha den så går det att bra att ställa den i ån här hemma.
 
Ska nog ställa om larmet och snooza nån timme till innan jag tar tag i dagens göra lista.

Somnade inte förrän närmare 4 inatt så blev inte många timmars sömn innan jag blev väckt av chefen vid 8 som undra om jag var intresserad av ett specialjobb han blivit tillfrågad om. 😅 Lät spännande (och kanske inte helt omöjligt att det kan generera lite mer jobb inom samma område i framtiden... Lika bra och skaffa mer branschkontakt och underhålla vissa områden inom min utbildning samtidigt. :angel:)

Så fick ena kollegan lite mer jobb också då han kunde hoppa in istället för mig och göra det jag egentligen skulle gjort för kvällen. Win/win.:D
 
Vackert men kallt idag ☀️
IMG20231019093112.jpg


Skylten sitter i alla fall på helt rätt plats 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 172
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 669
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp