Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, då har du tv 6? Där kanman se matchen vet jag, men jag streamar bara och då måste det bli viaplay. Men svt visar finalen så det är lugnt. Hmm, undrar om jag vågar titta, varje gång jag tittar så går det åt skogen och de spelar uselt.
Du får gärna hoppa över att titta på finalen. ;)
Skojar bara
Klart att du ska titta och hjälpa till att heja
 
Tagit oss iväg hemifrån idag, handlat lite och for införbi dollarstore för att se om de fått in odlingsgrejerna ännu. (Det hade de inte.)

Passade på att tanka fullt i bilen nu när bensinpriset är lågt. Skönt att inte bli helt ruinerad, det gör verkligen en stor skillnad på min ekonomi när bensinpriset ligger runt 17kr istället för 23kr… blir ändå en skillnad på 700-1000kr/mån. Pengar jag mycket hellre lägger på annat. :)

… till exempel odlingsgrejer. 🤓
/mvh råkat-klicka-hem-både-tunnel-dahlior-och-fröer-för-alldeles-för-mycket-pengar 🤣
 
Tagit oss iväg hemifrån idag, handlat lite och for införbi dollarstore för att se om de fått in odlingsgrejerna ännu. (Det hade de inte.)

Passade på att tanka fullt i bilen nu när bensinpriset är lågt. Skönt att inte bli helt ruinerad, det gör verkligen en stor skillnad på min ekonomi när bensinpriset ligger runt 17kr istället för 23kr… blir ändå en skillnad på 700-1000kr/mån. Pengar jag mycket hellre lägger på annat. :)

… till exempel odlingsgrejer. 🤓
/mvh råkat-klicka-hem-både-tunnel-dahlior-och-fröer-för-alldeles-för-mycket-pengar 🤣
Jag kör ju diesel och det priset är ju 10-11 kronor lägre än vad det har varit som högst 🙈
 
Är sjukt irriterad över att bli klagad på när det överhuvudtaget inte mitt fel.
Jag bestämmer inte arbetstiderna på extrajobbet.
Så att det förväntades att jag skulle jobba en timme mer än det stod på öppettider och schema hade jag ingen aning om.
Men nu släpper jag det och arbetar vidare med mitt ordinarie jobb.
 
Är sjukt irriterad över att bli klagad på när det överhuvudtaget inte mitt fel.
Jag bestämmer inte arbetstiderna på extrajobbet.
Så att det förväntades att jag skulle jobba en timme mer än det stod på öppettider och schema hade jag ingen aning om.
Men nu släpper jag det och arbetar vidare med mitt ordinarie jobb.
Fast personalen brukar väl inte gå hem när et stänger? Det tar tid att stämma av kassan, kolla sånt som inte går att göra under öppettiden och larma?
 
Hemma, ljuvligt när man har en varm fårskinnspäls och vinterkängor. Så vackert och vitt med virvlande snöflingor. Det ligger något i att det inte finns dåligt väder bara dåliga kläder ;)

Handlade på vägen hem, kände mig som en student som köpte flerpack snabb ramen nudlar med rabatt. Men det är precis lagom till middag med några knäckebrödsmackor. Och så länge jag inte kan smaka eller lukta så är det inte värt att äta något gott.
Vill bara tipsa om konsistenser som kul fält för variation om smaken strular.
 
Min mage ville ha överkokt ris och torsk idag. Den är tydligen inte ensam om att vilja ha just den kokta torsken.
Jag har fått en del uppfordrande blickar av en viss skäggig kompis som minsann tycker att jag ska dela med mig. Att hon precis ätit sin middag, det spelar ingen roll.
 
Fast personalen brukar väl inte gå hem när et stänger? Det tar tid att stämma av kassan, kolla sånt som inte går att göra under öppettiden och larma?
Jo men fortfarande tycktes det att jag skulle ha jobbat och haft öppet en timme till. Trots att öppettiden och tiden på schemat sa annat.
Räkna kassa, gå ut med sopor och sådant tar inte en timme.
Är allt förberett tar det 20 min
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
30 896
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 161
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp