Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att nästan alla inlägg jag skriver här på Buke mer eller mindre trampar någon på tårna. Utom möjligen i denna tråden. Förstår inte varför. Irl är det inte så alls. Tvärtom.
 
Känns som att nästan alla inlägg jag skriver här på Buke mer eller mindre trampar någon på tårna. Utom möjligen i denna tråden. Förstår inte varför. Irl är det inte så alls. Tvärtom.

Du är väl inte lika ärlig IRL som här heller? Om du berättar för din partner att du tänker ha andra vid sidan av och om fler visste om hur du resonerar när du är påverkad så skulle reaktionerna IRL säkert vara mer lika som här. Jag tycker att det är bra att du är ärlig här, för att ljuga och smussla även här skulle vara mycket sämre. Men någon dag hoppas jag att du bestämmer dig för att livet inte behöver vara fullt av drama hela tiden, och jag tror det skulle göra dig gott att bli mer tillfreds med dig själv. Hitta stabilitet, och känna tillfredsställelse där istället för i kaoset.
 
Du är väl inte lika ärlig IRL som här heller? Om du berättar för din partner att du tänker ha andra vid sidan av och om fler visste om hur du resonerar när du är påverkad så skulle reaktionerna IRL säkert vara mer lika som här. Jag tycker att det är bra att du är ärlig här, för att ljuga och smussla även här skulle vara mycket sämre. Men någon dag hoppas jag att du bestämmer dig för att livet inte behöver vara fullt av drama hela tiden, och jag tror det skulle göra dig gott att bli mer tillfreds med dig själv. Hitta stabilitet, och känna tillfredsställelse där istället för i kaoset.
Han vet om hur jag tänker. Vi har pratat om detta flera gånger. Sen vet jag att jag gör fel. Sen vägrar han släppa mig. Det har han sagt. Oavsett vad jag gör. Så jag vet inte?
Det jag önskar mest är nog att bara vara nöjd med det jag har och så som det är. Vilket jag är ibland men inte alltid och det är när jag inte är det som jag får infall och hör av mig till personer jag egentligen inte ska ha någon kontakt med öht. Eller någon ny.
Det känns helt ärligt rätt så jobbigt.

Men jag ska inte skriva mer om detta för det blir inte bra det heller.
 
Han vet om hur jag tänker. Vi har pratat om detta flera gånger. Sen vet jag att jag gör fel. Sen vägrar han släppa mig. Det har han sagt. Oavsett vad jag gör. Så jag vet inte?
Det jag önskar mest är nog att bara vara nöjd med det jag har och så som det är. Vilket jag är ibland men inte alltid och det är när jag inte är det som jag får infall och hör av mig till personer jag egentligen inte ska ha någon kontakt med öht. Eller någon ny.
Det känns helt ärligt rätt så jobbigt.

Men jag ska inte skriva mer om detta för det blir inte bra det heller.

Jag tror att du gör rätt i att inte skriva mer om det här just nu, jag tror inte att de svar du kommer att få kommer att vara till hjälp och jag tror inte att du är mottaglig för det heller. Däremot tycker jag att du verkligen ska fånga upp känslan av att det faktiskt är jobbigt, och inte släppa den bara för att det är enklast, och ta upp det med din psykolog (eller vad du har för samtalskontskt). Det här infallen du får är destruktiva för dig.
 
Han vet om hur jag tänker. Vi har pratat om detta flera gånger. Sen vet jag att jag gör fel. Sen vägrar han släppa mig. Det har han sagt. Oavsett vad jag gör. Så jag vet inte?
Det jag önskar mest är nog att bara vara nöjd med det jag har och så som det är. Vilket jag är ibland men inte alltid och det är när jag inte är det som jag får infall och hör av mig till personer jag egentligen inte ska ha någon kontakt med öht. Eller någon ny.
Det känns helt ärligt rätt så jobbigt.

Men jag ska inte skriva mer om detta för det blir inte bra det heller.
De här "infallen" råkar inte gå hand-i-hand med ditt drickande?
 
Barnet sover och jag har precis placerat mitt stora arsle i soffan. Tittar på Soldier Blue från 1970, synd att det inte var text dock.

Få kommer ihåg hur revolutionerande Soldier Blue var när den kom. Det var nästan den första som inte var 'indians and cowboys' med heroiska vita män som sköt primitiva och blodtörstiga rödskinn. En av mina favoritsånger.


Det gjordes några riktigt bra western filmer på 1970-talet, McCabe & Mrs. Miller är en annan som är mycket sevärd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
54 55 56
Svar
1 102
· Visningar
30 896
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 161
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp