Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade +7 igår och sov som en prinsessa, men jag är rädd att elementet fryser om det blir kallare 😅

Vi har ett jättebra, välisolerat hus, men när det är -30/35 i tre dygn i sträck uppstår vissa problem. Var ändå +17,5 på nedervåningen nu, så helt okej med tanke på väderleken. 😊

Ni får göra som i gamla tider och flytta ner till köket och 'kammaren' och stänga ner resten av huset för att bevara värmen :D
 
Jag ligger i sängen och har sedvanlig kvällsängslan. Det är så himla onödigt; varför går hjärnan igång med en massa oro när den är trött?

Men lilla ligger bredvid mig och sover gott, hunden har lagt sig för natten i sin bädd på min andra sida. Med lite tur somnar jag snabbt och vaknar utvilad imorgon bitti!
 
Dubbelkollar lite grejer med AI

Skärmavbild 2024-01-03 kl. 22.58.57.png
 
Nu är det nästan tropisk här inne, +11,8 så nu drar vi ner effekten på elementet 😂
Jag hade frusit ihjäl!
Jag fryser som bara den i vårt hus. Vi har typ 19 grader. Min elfilt är livräddaren! :love:

När en kompis som flyttade till Luleå skulle gifta sig åkte vi upp ett gäng. Vi var några som delade sovrum då. Till mig, den ökända frysorten, hade de bäddad längst in mot ett varmt element. De hittade mig med alla kläder, min jacka, mössa och en handduk som extra värme utöver det täcke och filt jag tilldelats. Övriga sov i t-shirt och ett täcke utan problem. Det blev ett foto som fick fin hedersplats i bröllops-foto-boken sen.
I ditt hus hade jag nog avlidit trots kläder/mssa/etc. 😅
 
Jag hade frusit ihjäl!
Jag fryser som bara den i vårt hus. Vi har typ 19 grader. Min elfilt är livräddaren! :love:

När en kompis som flyttade till Luleå skulle gifta sig åkte vi upp ett gäng. Vi var några som delade sovrum då. Till mig, den ökända frysorten, hade de bäddad längst in mot ett varmt element. De hittade mig med alla kläder, min jacka, mössa och en handduk som extra värme utöver det täcke och filt jag tilldelats. Övriga sov i t-shirt och ett täcke utan problem. Det blev ett foto som fick fin hedersplats i bröllops-foto-boken sen.
I ditt hus hade jag nog avlidit trots kläder/mssa/etc. 😅
Det här påminner mig om den här bilden som togs på mig vid tältsovning på lajv (för en halv livstid sedan.).
Jag ligger alltså fullt påklädd i en sovsäck (för -20°), med en fleecefilt inuti. Tre yllefiltar utanpå, mössa och struthätta av ull utanpå den. Och uppepå ett berg av fällar. I juli. 😆
IMG_4861.jpeg
 
Borde sova men "ska bara" först 😄
Håller på med inköpslistan inför nästa vecka (vad tusan ska man äta egentligen?) och lite sådant. Bröt ihop i en skrattattack åt min stackars sambo också. Han letade som en tok efter kanelen i morse, letade igen när han kom hem från jobbet, två gånger till och med! Till slut kom han och sade att jag fick leta. Jag gick fram till skåpet och tog fram den direkt 😂😂😂 Förstår inte hur han kunde missa den, burken står verkligen så tydligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
53 54 55
Svar
1 087
· Visningar
30 709
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 156
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp