Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Natten var lugn fram till 04 då Lucky ramlade ner från loftet 😅 Han klarade sig med blotta förskräckelsen. Men jag var ju tvungen att kliva upp och göra en utredning så att han inte skadat sig. Fattar inte hur han lyckades med ett sånt fritt fall men han har ju ofta otur när han tänker samt har lite bristfällig motorik 😅
 
Haha, såg ett minne på fb idag för två år sedan om att jag var less på skitvädret med blöta och lera och önskade minusgrader; nu har vi minusgrader men onödig blåst dessutom. Blåser tydligen så jäkla kallt om väggen att ena elementet (men inte de andra...) att det står på och värmer trots att jag nyligen eldat....🙃.
 
Jo det har varit lugnt nu alldeles för länge men är igång igen och blir ännu mer nästa vecka.
Men jag känner mig skruttig. Börjar tro att det beror på kycklingen som jag åt tidigare. I natt pga akut hungrig 🙈
Har samtal och grejer idag men ja vi får se
Har du någon speciell anledning att tro att kycklingen var dålig? Annars är det nog inte därför du mår dåligt.
 
Natten var lugn fram till 04 då Lucky ramlade ner från loftet 😅 Han klarade sig med blotta förskräckelsen. Men jag var ju tvungen att kliva upp och göra en utredning så att han inte skadat sig. Fattar inte hur han lyckades med ett sånt fritt fall men han har ju ofta otur när han tänker samt har lite bristfällig motorik 😅
Min erfarenhet av orientaler/siameser är att det inte nödvändigtvis är så smidiga som de ser ut...
 
Natten var lugn fram till 04 då Lucky ramlade ner från loftet 😅 Han klarade sig med blotta förskräckelsen. Men jag var ju tvungen att kliva upp och göra en utredning så att han inte skadat sig. Fattar inte hur han lyckades med ett sånt fritt fall men han har ju ofta otur när han tänker samt har lite bristfällig motorik 😅
Inte så "lucky" med andra ord :D . Eller så är det precis det han är? Med tanke på att han inte skadade sig.
 
VILJAN till förändring är värt mycket, även om det inte går snabbt att genomföra förändringen. Jag tänker att "löftet" inte är ett löfte om att lyckas nå resultatet snabbt, utan snarare ett löfte om att göra vad man förmår i varje stund, för att kunna gå i mål längre fram.

Du håller på att både bryta ett långvarigt fysiskt beroende, men också ett lika långvarigt vanemönster. Och samtidigt lära in nya verktyg, eftersom din tidigare lösning verkar ha varit ett sätt att självmedicinera. Det ÄR inte ett sprintlopp, utan ett maraton. Men det kommer vara såå värt det när du gjort resan, och du kommer att kunna ge dig en rejäl klapp på axeln och kram till dig själv när du ser tillbaka på den resa du just nu befinner dig i. Det är ju alltid lättare att förstå och se vad som egentligen hände när man ser tillbaka, än när man är mitt uppe i det.

Så ditt kämpande ÄR värdefullt i längden, även om det känns tröstlöst just nu. Det kommer bli bättre.
Väldigt bra skrivit.
 
Fantastiskt lugn arbetsdag. Det lär hålla i sig till nästa vecka.

Hade jag varit på stan-kontoret hade jag gått iväg till pentryt och hällt upp en mugg blaskkaffe. Men jag är på hemmakontoret och kan unna mig en mugg riktigt svart, riktigt hett kaffe. Energin det ger mig ska jag använda till att... ...det vete fan. Det får jag se. Det är lite dåligt med kolleger att reta just nu. Nåja, något jävulskap ska jag väl kunna hitta på.
 
Det här kan vara den mest orimliga väderleksprognos jag någonsin sett. Vad i hela friden?!
Screenshot_2024-01-03-13-07-04-42_843f2b6ca9d0326e9b4c7dce34176ba3~2.jpg
 
Natten var lugn fram till 04 då Lucky ramlade ner från loftet 😅 Han klarade sig med blotta förskräckelsen. Men jag var ju tvungen att kliva upp och göra en utredning så att han inte skadat sig. Fattar inte hur han lyckades med ett sånt fritt fall men han har ju ofta otur när han tänker samt har lite bristfällig motorik 😅
Kanske lite löjrom kan trösta honom efter nattens upprörande händelser? :D
 
Har testat, han dissar!
Däremot har jag märkt att han gillar ett sunkigt kattgodis som heter ”party mix”.
Det innehåller enligt info på påsen 2 kalorier per bit. Vet ej om det är bra eller dåligt 😅 Han bantar nämligen :angel: men det har gått sådär med dieten sista veckan :p
Party mix är bäst hälsar smulan. I bår familj får vi en skål upphälld. Varje katts rättighet...
 
Har testat, han dissar!
Däremot har jag märkt att han gillar ett sunkigt kattgodis som heter ”party mix”.
Det innehåller enligt info på påsen 2 kalorier per bit. Vet ej om det är bra eller dåligt 😅 Han bantar nämligen :angel: men det har gått sådär med dieten sista veckan :p
Det älskar min i övrigt matointresserade katt också. Räkor? Nja. Äggula? Nej tack. Köttfärs? Kanske om du trugar. Latz party mix? Herregud, ja ge miiiiiiig! 😻

🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 105
Senast: rickie
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 189
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp