Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och pillar med ett eget stickmönster för en oktröja. Ska bli spännande att provsticka den sedan! 😁
Ute snöar det oavbrutet, och blåser. Så skitkallt. Sonen har deklarerat att det är pyjamasdag idag och går fortfarande i pyjamas, rimligt ändå. 😁
 
:nailbiting: Jag vill definitivt inte veta. Blundar nogsamt så att kisse kan fortsätta få sitt troligen urusla favoritgodis. I övrigt är jag aspetig med vad både hon och jag äter. 😅

Det finns, än så länge, inget godis Megara inte gillar. Men Dreamies är knark. Har dem numera i en glasburk med snäpplopp hon inte kan öppna 😾 Öppnade locket och tog ut en Dreamies, Megara körde ner huvudet i burken istället 😼

Jag har ibland trott att hon har artos eller inte ser eftersom hon inte direkt är graciös och måttar fel när hon hoppar och kasar ner från stolen eller skrivbordet eller donkar in i det. Men sedan klättrar hon som en apa och ser på långt avstånd om något gott har glömts på diskbänken.

Jämfört med Nikita är hon definitivt en klumpeduns och en klättrar, inte hoppkatt.
 
Med tanke på hur det blåser och driver snö på vägarna så är det med största sannolikhet vädret. Vet inte vilken linje @Sonic76 syftar på men Herrljunga är drygt 30 minuter ifrån mig.
Mellan uddevalla och Vänersborg.
Bussen som skulle vänta vid trestad center gjorde inte det.
Så då missade han tåget.
 
Det finns, än så länge, inget godis Megara inte gillar. Men Dreamies är knark. Har dem numera i en glasburk med snäpplopp hon inte kan öppna 😾 Öppnade locket och tog ut en Dreamies, Megara körde ner huvudet i burken istället 😼

Jag har ibland trott att hon har artos eller inte ser eftersom hon inte direkt är graciös och måttar fel när hon hoppar och kasar ner från stolen eller skrivbordet eller donkar in i det. Men sedan klättrar hon som en apa och ser på långt avstånd om något gott har glömts på diskbänken.

Jämfört med Nikita är hon definitivt en klumpeduns och en klättrar, inte hoppkatt.
Jag har tänkt förut på att Cleo är lite en annan typ än Megara. Hon låter godispåsen stå ifred på vardagsrumsgolvet, även om jag råkat lämna den öppen. Fröken fin i kanten. 🐾 Plus då inte matmotiverad.
 
Hund och jag har halvt om halvt gått i ide idag.
Vi kom in från en promenad för en stund sedan och nu ligger vi i soffan och försöker tina upp oss. 🥶
-8°C ute, men det blåser så jävligt så det kändes myyyyycket kallare. Hunden plogade vägkanterna lite. Sen blev hon sur för att det var för mycket snö och is i skägget. Jamen lek inte plogbil med huvudet då? 🙃
 
Hund och jag har halvt om halvt gått i ide idag.
Vi kom in från en promenad för en stund sedan och nu ligger vi i soffan och försöker tina upp oss. 🥶
-8°C ute, men det blåser så jävligt så det kändes myyyyycket kallare. Hunden plogade vägkanterna lite. Sen blev hon sur för att det var för mycket snö och is i skägget. Jamen lek inte plogbil med huvudet då? 🙃
Alla vet ju att det roligaste kan finnas UNDER snön :idea: 🤔
IMG_9433.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
32 005
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 929
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp