Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är oxå en hamster
Mest på Matsmart...
Har nog alltid varit en hamster.
Jag hade alltid proppfulla tunnor med foder när jag hade Gammelmannen
Hatade när det började ta slut. Nu när jag bara har fiskarna, så är det samma sak där...

Jag ser alltid till att beställa mer mat/sand till katt med råge av rädsla för att något ska gå fel och den blir försenad.

Så länge det inte blir strömavbrott skulle jag kunna gå i ide och matkostnaden skulle bli 0. Jag har dragit ner drastiskt på ris och pasta och jag har enorma mängder hemma. Plus då bönor av olika slag, bulgur, matvete, osv. Fråga mig inte varför jag har 1.5 kg torkade kikärtor när det enda jag använder det till eller tycker är gott är hummus.
 
Jag ser alltid till att beställa mer mat/sand till katt med råge av rädsla för att något ska gå fel och den blir försenad.

Så länge det inte blir strömavbrott skulle jag kunna gå i ide och matkostnaden skulle bli 0. Jag har dragit ner drastiskt på ris och pasta och jag har enorma mängder hemma. Plus då bönor av olika slag, bulgur, matvete, osv. Fråga mig inte varför jag har 1.5 kg torkade kikärtor när det enda jag använder det till eller tycker är gott är hummus.
Ja.
Hjälper morsan att beställa hem kattsand och mat med. Nu när vi har någon bil eller förare...
Till fiskarna har jag nog torr foder till de närmaste åren. Och ett fack i frysen med levande foder
Olästa böcker har jag till de närmaste 3 åren typ...
 
Men vad var anledningen till att den inte väntade då :confused: ?
Jadu det enda västtrafik sa var att den skulle ha väntat.
Och den jag pratade med vägrade boka taxi medan nästa sa att de visst lunde ha gjort det så han hade hunnit med tåget från herrljunga
Nu är tåget från gbg sent så han missar anslutning i Örebro.
Och jag kommer inte fram på sj
 
Det later som en mycket (MYCKET) bortskamd unge som blir arg for att mamma inte betalar taxi, oavsett om han sjalv ar ansvarig for att missa taget eller inte.

Har ar det morgon och jag ar ledig i dag ... :). Skoldistriktet har i sta'n ar lediga den har veckan, men "early intervention" programmet gar i skolan och har alltid lediga Onsdagar sa jag har en vecka med korta dagar (Jag ar borta hemmifran mindre an en timma, men far betalt garanti summan av 2 timmar per korning) och farre dagar. Det kanns helt rimligt att starta nya aret sa!

I gar lyste solen hela eftermiddagen, hoppas det upprepar sig trots att det star regn i prognosen i dag ocksa.
Han är inte arg för att jag inte betalar utan för att hans diagnoser gör att han får panik.
Alla sorters ändringar stressar honom oerhört.
 
Jadu det enda västtrafik sa var att den skulle ha väntat.
Och den jag pratade med vägrade boka taxi medan nästa sa att de visst lunde ha gjort det så han hade hunnit med tåget från herrljunga
Nu är tåget från gbg sent så han missar anslutning i Örebro.
Och jag kommer inte fram på sj
Och det är DU som roddar med allt fastän det är din avkomma som har trassel ?? :jawdrop:
Har han telefonfobi?
 
Nu har jag varit ute ,brytet mig in i bilen så den har stått på tomgång i 30 min så jag kunde få loss en del is o snö, den såg ut som en vit igloo och ska egentligen vara en svart suv.
Vet oxå varför vi inte fick upp dörren ,112,5 cm driva :eek: har även använt snöspaden på fönstren på framsidan knackat isen och grävt bort drivan från fönster o fönsterbläck, aldrig varit med om maken, eller jo det har jag för jag bodde i Eslöv den vintern dom fick ta ut bandvagnar i skåne.
Resten får någon av dom som äger en traktor hjälpa mig med i morgon, mina diskbråck strejkar nu, men den lilla hunden kan i alla fall göra ina behov utan att drunkna i snö.
 
Nu har jag varit ute ,brytet mig in i bilen så den har stått på tomgång i 30 min så jag kunde få loss en del is o snö, den såg ut som en vit igloo och ska egentligen vara en svart suv.
Vet oxå varför vi inte fick upp dörren ,112,5 cm driva :eek: har även använt snöspaden på fönstren på framsidan knackat isen och grävt bort drivan från fönster o fönsterbläck, aldrig varit med om maken, eller jo det har jag för jag bodde i Eslöv den vintern dom fick ta ut bandvagnar i skåne.
Resten får någon av dom som äger en traktor hjälpa mig med i morgon, mina diskbråck strejkar nu, men den lilla hunden kan i alla fall göra ina behov utan att drunkna i snö.
Det låter helt VIDRIGT... :nailbiting:
 
Skulle kunna tänka mig ta ett bad nu men det är så omständigt. Har provat olika grejer så att plaströret ska hålla tätt men inget funkar i längden. Så jag måste stänga till hålet helt med silvertejp och byta ut den ibland och sen tömma med hink manuellt annars blir det översvämning i hela badrummet.
Drömmen vore att få plats med ett riktigt badkar! Men det är på tok för trångt så får bara plats med den där plastbaljan.

Eller om man hade en sån där utomhus badkar/jacuzzi med bubblor. Tänk sitta där mitt i snön och plaska 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
31 970
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 187
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp