Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, och så nån slags kuvertvikning av överflödet i botten så att det går att ställa dem hyfsat upprätt
Den ska hänga. Tror du tejpen räcker? Jag tejpade så tejpen fäster på underlaget och hinken där uppe. Jag tejpade sen kuvert på baksidan av hinken.
 

Bifogade filer

  • IMG_2494.jpeg
    IMG_2494.jpeg
    305,9 KB · Visningar: 53
Brr, kallt och ffa blåser det som satan. Har byltat på mig tjocka strumpbyxor/jeggings och hellång yllekjol (varmare än byxor) och varmaste kängor med dunjacka och mössa, vantar och halsduk. Enda problemet är att jag blir för varm när jag är inne.

Ska försöka åka och handla på vägen hem. Och sedan blir det tvätt ikväll, grump.
 
I mitt gamla Smålands-torp påverkar ISVIND inomhustemperaturen. Det blir alltid kallt när det är minusgrader och blåser. Vinden kommer in i huset rakt genom väggarna, känns det som...
En bekant köpte ett hus på landet. Förre ägaren hade löst saker på snabbast, billigast sätt. Det var väldigt dåligt isolerat men detta hade de löst genom att tapetsera med våtrumstapet. Det stoppade vinden :D

Ett hål i en ruta på övervåningen hade de stoppat en plastkork i, och tätat runt med klister.
Behöver väl inte säga att de isolerade huset rätt omgående..

Så, blåser det genom väggarna så rekommenderas våtrumstapet :up::rofl:
 
Kikar the Crown och dricker kaffe. Denna blåst visar vart det drar in i köket så jag hoppas jag kunnat täta tillräckligt för att hålla värmen inne.
 
Är förbannad. Inte på vädret. Utan på mig själv. Dricker kaffe i detta nuet och försöker vända på idiotiska tankegångar. Vilket känns bitvis som en omöjligt uppgift. Vad är ett löfte värt om man inte lyckas hålla det? Inte mycket.
Men varför måste du försöka fixa allt själv hela tiden? :heart

Sponsor, AA, vården?
Sa du sanningen till läkaren? I så fall borde du få hjälp därifrån.

Kämpa inte ensam
 
En bekant köpte ett hus på landet. Förre ägaren hade löst saker på snabbast, billigast sätt. Det var väldigt dåligt isolerat men detta hade de löst genom att tapetsera med våtrumstapet. Det stoppade vinden :D

Ett hål i en ruta på övervåningen hade de stoppat en plastkork i, och tätat runt med klister.
Behöver väl inte säga att de isolerade huset rätt omgående..

Så, blåser det genom väggarna så rekommenderas våtrumstapet :up::rofl:
:D Pratade med snickaren häromdagen och trots isolering, nya fönster, osv så fick de kallt i huset vid sådant här väder som vi har idag. Minusgrader och hård vind är nog ingen hit för något hus. Möjligtvis ett passivhus med halvmetertjocka väggar.

Sedan, som sagt, hjälper det nog inte att ha en ventil som står öppen i badrummet... :D Men hundra gånger hellre kyla än mögel!!
 
Har lite dåligt samvete för hunden som GLOOOOOOR på mig med jämna mellanrum. Nej, jag vill verkligen inte ut och promenera i detta hemska väder! Han tycker inte heller om det, men han förstår väl inte att det är likadant varje gång man sticker ut näsan.... :D Det går ingen nöd på honom alls. Han har en stor inhägnad trädgård som han kan ut och springa i när helst han vill. Men han är ju van vid sina dagliga promenader!
 
Västtrafik gjorde så sonen missade tåget.
Jippe
Och inte kunde de hjälpa så han hann till herrljunga i tid heller
Utan blir 3 timmar sen hem
Så nu har jag en trött och ursinnig unge.
Jag får såklart ut för det för att jag inte fixade taxi till herrljunga.
Men jag har inte råd.och västtrafik vägrade stå för det
 
En bekant köpte ett hus på landet. Förre ägaren hade löst saker på snabbast, billigast sätt. Det var väldigt dåligt isolerat men detta hade de löst genom att tapetsera med våtrumstapet. Det stoppade vinden :D

Ett hål i en ruta på övervåningen hade de stoppat en plastkork i, och tätat runt med klister.
Behöver väl inte säga att de isolerade huset rätt omgående..

Så, blåser det genom väggarna så rekommenderas våtrumstapet :up::rofl:
förra lägenheten jag hyrde så blåste det igenom huset så när jag låg i sängen så blåste håret runt :rofl:
 
:nailbiting: Jag vill definitivt inte veta. Blundar nogsamt så att kisse kan fortsätta få sitt troligen urusla favoritgodis. I övrigt är jag aspetig med vad både hon och jag äter. 😅
Ett litet spartips - Latz torrfoder verkar vara typ samma som godispåsarna, men har lite mindre bitar och är mycket billigare.
 
Västtrafik gjorde så sonen missade tåget.
Jippe
Och inte kunde de hjälpa så han hann till herrljunga i tid heller
Utan blir 3 timmar sen hem
Så nu har jag en trött och ursinnig unge.
Jag får såklart ut för det för att jag inte fixade taxi till herrljunga.
Men jag har inte råd.och västtrafik vägrade stå för det
Men är det inte vädret som har ställt till det idag? En dag som denna kanske man inte kan räkna med att allt går som det ska?
 
Har precis varit och pratat. Äter en hamburgare nu och funderar på resten av dagen.
Svängde förbi Systembolaget. Känner mig som ett hopplöst fall 🙈
Men jag ska inte dricka det är bara i absoluta nödfall
Om du har handlat, så kommer du att dricka. Men det vet du ju vid det här laget. Lämna tillbaka/häll ut/ge till partner. Gå sedan på möte och kontakta din sponsor.

Du är inget hopplöst fall. Men du behandlar dig själv som det tyvärr.
 
Svängde förbi Systembolaget. Känner mig som ett hopplöst fall 🙈
Men jag ska inte dricka det är bara i absoluta nödfall
Om man köper hem alkohpol är det för att man planerar att dricka.
Det finns inga nödfall.

Det finns massor du kan göra när suget kommer. Dricker du så hamnar du snabbt i suget. Låt bli :heart

Det är bara ett par dagar sen du var rejält full. Ett präktigt återfall. Inte det minsta märkligt att suget är där igen.

Kämpa! Och ta hjälp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 145
· Visningar
32 105
Senast: rickie
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 189
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp