Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi brukar täcka tunnan med ett liggunderlag med ett par brädstumpar över. Jag slutade - i alla fall tillfälligt - med det när det blåste bort. Trodde att jag hade blivit av med det för gott, men hittade faktiskt det i diket på andra sidan grusvägen... :up:
Jag brukar lägga på en däck över...men inte igår...o ja....resultatet... Blåser ostligt här så risken är väl att det ligger på e6an... Ska leta mer när jag ger hästarna lunch
 
Är på jobbet men känner att jag kanske inte borde det men ändå borde?
Känner fortfarande av min förkylning jag hade för två veckor sedan och funderar lite på om det kan vara någon form av luftvägsinfektion/virus eller något jag haft. För det känns rätt olikt vanlig förkylning.

Känns fortfarande som att någon häller syra i halsen när jag andas kall luft och blir fortfarande bubblig i lungorna vid ansträngning. Lite extra trött hela tiden också. Tycker det är seeegt, det får ta och försvinna nu! :cautious::yuck:

Nu ska jag gallra, jag älskar att slänga saker :D
 
Är förbannad. Inte på vädret. Utan på mig själv. Dricker kaffe i detta nuet och försöker vända på idiotiska tankegångar. Vilket känns bitvis som en omöjligt uppgift. Vad är ett löfte värt om man inte lyckas hålla det? Inte mycket.

VILJAN till förändring är värt mycket, även om det inte går snabbt att genomföra förändringen. Jag tänker att "löftet" inte är ett löfte om att lyckas nå resultatet snabbt, utan snarare ett löfte om att göra vad man förmår i varje stund, för att kunna gå i mål längre fram.

Du håller på att både bryta ett långvarigt fysiskt beroende, men också ett lika långvarigt vanemönster. Och samtidigt lära in nya verktyg, eftersom din tidigare lösning verkar ha varit ett sätt att självmedicinera. Det ÄR inte ett sprintlopp, utan ett maraton. Men det kommer vara såå värt det när du gjort resan, och du kommer att kunna ge dig en rejäl klapp på axeln och kram till dig själv när du ser tillbaka på den resa du just nu befinner dig i. Det är ju alltid lättare att förstå och se vad som egentligen hände när man ser tillbaka, än när man är mitt uppe i det.

Så ditt kämpande ÄR värdefullt i längden, även om det känns tröstlöst just nu. Det kommer bli bättre.
 
Tror att jag ska baka något gott. Muffins kanske? Men det tar EMOT att lämna soffan och filten... :D Det är så mycket kallare i köket 🥶. Kan kanske delvis bero på att badrumsventilen i badrummet vägg-i-vägg står lite öppen (jag är rädd för mögel i badrummet)... ;)
 
Är förbannad. Inte på vädret. Utan på mig själv. Dricker kaffe i detta nuet och försöker vända på idiotiska tankegångar. Vilket känns bitvis som en omöjligt uppgift. Vad är ett löfte värt om man inte lyckas hålla det? Inte mycket.
Jag antar att det beror på vad det är för löfte, och om det finns förutsättningar för att kunna hålla det, eller om det tex. var tomt ifrån början?
 
Nej, men jag läste någon intervju med Edward Blom om jul, där han nämnde att historiskt sett så har man tidigare haft kvar lite pynt till åtminstone kyndelsmässodagen 2 februari, så jag tänker köra lite mer på det och ha det som ursäkt om jag får sura miner! Haha
Det låter som min melodi... haha var liv om granen redan igår...
 
Humana -7 hos mig men blåsigt och snöigt. Snön fyker omkring som vita ormar på vägarna och vid flygfältet hade vinden fått riktig fart så vägen var helt igendriven på en väldigt lokal sträcka på 200 m med obefintlig sikt :o

Jag har packat bilen med skräp och skänkesprylar och lämnat av på åvc och Erikshjälpen, nu ska jag köpa material så jag kan komma vidare med hallen hemma. Barnfri i hela 6 dagar så då får man passa på :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 193
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp