Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan i förväg irriterad på att jag säkert inte kommer få liftkortet godkänt den här gången heller. Förra gången var det fel på datumen åt ena hållet och nu är det säkert fel åt det andra hållet. Trots att jag omöjligen kunnat göra på något annat sätt.
 
Maken och jag stoppar fortfarande i oss "leftovers" (allt fran ostar till olika dip och chips) och viss kvarvarande julmat. Det mesta laggs pa hart brod eller tunnbrod ... sa gott ... sa fort ostarna och resten ar uppatet sa blir det sill mackor och smorgasar med kokt potatis och diverse andra godsaker pa potatisen.
Kvallen's hojdar smorgas var tunnbrod med smor och skivad tomat ... halva mackan var tomaterna saltade och pepprade (svart peppar) andra halvan var det socker pa tomaterna. Forratt och efteratt pa samma macka:p
 
Går inte att sova,det blåser så huset skakar o låter som ett godståg, snön vräker fortfarande ner på tvären, hinner jag inte stoppa plogtraktorn får jag ett digert arbete för att ta mig ut med bilen, måste handla o hoppas ta mig till Kristianstad.
 
Sovit sisådär… haft barnet i sängen för annars väcker han mig men nu snurrar han ju på mig istället så jag vet inte vad som är bäst :grin:
 
Skulle vilja somna om men barn och jag ska vara i Uppsala om ett par timmar. Har badväskor att packa och en bil att hämta. 😴
 
Blää...Blev lätt svett imorse under täcke och filt men nu känns det bara kyligt med halv j*vla storm ute som drar i huset, burr! Å mina nässlemhinnor verkar rätt uppretade kan man säga....
 
Inte snöat så mycket här ännu, men det BLÅSER något hemskt. Redan igår hade jag problem med att mata hästarna. Höet blåste ut ur hagen.... :cautious: Hemskt skönt med uppvärmd vattenbalja i alla fall, speciellt som det ska bli -17 grader till helgen... 🥶🥶🥶
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
57 58 59
Svar
1 166
· Visningar
32 488
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 195
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp