Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade inte gett mig ut på vägarna idag Läste precis om folk i krokarna (jag bor rätt nära dig alltså ) som fått lämna sina bilar pga fastnat i snödrivor, och en som försökte köra med fyrhjulsdrift men sen fick backa (!) hem igenGår inte att sova,det blåser så huset skakar o låter som ett godståg, snön vräker fortfarande ner på tvären, hinner jag inte stoppa plogtraktorn får jag ett digert arbete för att ta mig ut med bilen, måste handla o hoppas ta mig till Kristianstad.
I mitt gamla Smålands-torp påverkar ISVIND inomhustemperaturen. Det blir alltid kallt när det är minusgrader och blåser. Vinden kommer in i huset rakt genom väggarna, känns det som...-30 i två dygn har påverkat inomhustemperaturen, så nu är det +17 på nedervåningen, där det är varmare. Fryser om händerna när jag skriver på tangentbordet justerade upp värmepumpen och hoppas det blir lite varmare
Har du inte något att ta tag i som också kan skingra tankarna? Jobb? Plugg?Är förbannad. Inte på vädret. Utan på mig själv. Dricker kaffe i detta nuet och försöker vända på idiotiska tankegångar. Vilket känns bitvis som en omöjligt uppgift. Vad är ett löfte värt om man inte lyckas hålla det? Inte mycket.
om du ser mitt frigolit-lock hos dig kan du väl ta in det....Var precis ute och matade hästarna. Får se om jag tycker att det ska vara ute ända till kl 18ish idag. Det snöar inte jättemycket, men det blåser runt och är riktigt obehagligt. Stackars shettisen hade snö i ansiktet... Och höet blåser runt så de får jaga det. Jag lade det längre in i hagen idag, så förhoppningsvis blåser det inte utanför staketet innan de hinner äta upp det...
Vi brukar täcka tunnan med ett liggunderlag med ett par brädstumpar över. Jag slutade - i alla fall tillfälligt - med det när det blåste bort. Trodde att jag hade blivit av med det för gott, men hittade faktiskt det i diket på andra sidan grusvägen...om du ser mitt frigolit-lock hos dig kan du väl ta in det....