Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går inte att sova,det blåser så huset skakar o låter som ett godståg, snön vräker fortfarande ner på tvären, hinner jag inte stoppa plogtraktorn får jag ett digert arbete för att ta mig ut med bilen, måste handla o hoppas ta mig till Kristianstad.
Hade inte gett mig ut på vägarna idag 😬 Läste precis om folk i krokarna (jag bor rätt nära dig alltså 😁) som fått lämna sina bilar pga fastnat i snödrivor, och en som försökte köra med fyrhjulsdrift men sen fick backa (!) hem igen :crazy:
 
Såhär ser det förresten ut utanför mitt köksfönster, efter en natt med konstant snöande och 24 m/s i vindstyrka... Staketnätet är 1 meter högt. Så man kan ju föreställa sig hur drivorna ute på vägarna kan se ut idag...
20240103_080643.jpg

Jag har sovit otroligt dåligt inatt, fy satan vad det har blåst mycket :wtf:
 
-30 i två dygn har påverkat inomhustemperaturen, så nu är det +17 på nedervåningen, där det är varmare. 🥶 Fryser om händerna när jag skriver på tangentbordet 😅 justerade upp värmepumpen och hoppas det blir lite varmare 😊
I mitt gamla Smålands-torp påverkar ISVIND inomhustemperaturen. Det blir alltid kallt när det är minusgrader och blåser. Vinden kommer in i huset rakt genom väggarna, känns det som...
 
Å tvättmaskinsjäveln fick för sig att inte centifigurera min ylletröja så hänger dyngsur i v-rummet.....Lär jag väl kunna höja fuktigheten en aning iaf
 
Jobbar hemifrån idag. Sååå skönt. Sitter fortfarande i pyjamas och morgonrock. Tänt i bägge kaminerna så det börjar bli riktigt gottigt här hemma.

Älskar mitt hem :love:

Trots skavanker :rofl: ska åka in till jobbet idag och köpa en tätninglist till dörren i källaren. Drar in jättemycket så trots glvvärme så är det kallt där nere. Ska testa en tätningslist och eventuellt även sätta upp ngt draperi eller liknande framför dörren. Borde räcka. Ska ju bli -17 snart här.
 
Letar efter en kul/frys kombi. Gärna med stor frys.

Funderar på om det är flunsan jag fått.
Mår ju allmänt jättedåligt på typ 37.4 så när nu tredje dagen stadigt på 38 grader verkar väntas så känns det sådär.
 
Är förbannad. Inte på vädret. Utan på mig själv. Dricker kaffe i detta nuet och försöker vända på idiotiska tankegångar. Vilket känns bitvis som en omöjligt uppgift. Vad är ett löfte värt om man inte lyckas hålla det? Inte mycket.
 
Var precis ute och matade hästarna. Får se om jag tycker att det ska vara ute ända till kl 18ish idag. Det snöar inte jättemycket, men det blåser runt och är riktigt obehagligt. Stackars shettisen hade snö i ansiktet... :down: Och höet blåser runt så de får jaga det. Jag lade det längre in i hagen idag, så förhoppningsvis blåser det inte utanför staketet innan de hinner äta upp det... :cautious:
 
Var precis ute och matade hästarna. Får se om jag tycker att det ska vara ute ända till kl 18ish idag. Det snöar inte jättemycket, men det blåser runt och är riktigt obehagligt. Stackars shettisen hade snö i ansiktet... :down: Och höet blåser runt så de får jaga det. Jag lade det längre in i hagen idag, så förhoppningsvis blåser det inte utanför staketet innan de hinner äta upp det... :cautious:
om du ser mitt frigolit-lock hos dig kan du väl ta in det....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
56 57 58
Svar
1 150
· Visningar
32 299
Senast: Liten
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 193
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp