Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger och ska sova. Imorgon 08.00 kommer Anticimex och tittar på mögelfläcken i vårt sovrum. För en vecka sedan syntes möglet väl men man anade bara fukt i väggen när man faktiskt kände på den. Nu ser man fuktfläcken och känner den tydligt. Gissningsvis blir det med andra ord någon typ av renovering – surt för oss som lär få sova i vardagsrummet ett tag, men hjälp vad glad man kan vara över att bo i kommunal hyresrätt som tar hand om sånt här ögonaböj, alldeles gratis.
 
Jag har spenderat dagen att kora runt min granne till olika shelters for hundar. Hon vill sa garna ha en hund, men har lite orimliga onskemal om alder (helst puppy😳) hon ar 80 ar och inte tillrackigt "agile" for en puppy. Sa jag lovade att jag skulle folja med och kolla pa hundar sa det inte blir "fel" hund. Det nastan bara hundar under ett ar pa de 4 shelter vi var.

Vi har dock fatt pejl pa en 7 arig golden retreiver vars agare nu ar pa ett "memory home" och da hunden varit med henne hela tiden tills nyligen vore nog det ratt hund for min kompis. Den ska vi fa traffa till helgen, aven jag ser fram emot det ... jag hoppas han ar sa bra som jag tror.
 
Idag är jag trött. Vilket är som vanligt. Det ska bli skönt med en hel veckas ledigt. Ska försöka att bara göra ”nödvändiga” saker på jobbet idag, inte så mycket extra. Har en huvudvärk som inte är jättefestlig. Och så jobbar min mentor sin sista dag hos oss idag. Jag orkar egentligen inte riktigt tänka på det.
 
För nio minuter sedan rullade vi från garaget. Vi har tagit höjd för dåligt väglag, plogar och folk som inte kan köra bil :cautious:

20231229_072905.jpg
 
Funderar över dagen. Det rapporteras om besvärligt väglag på E18. Vågar vi åka? Jag vet inte ännu.
Jag är alltså inte orolig för min egen körning utan för alla män(niskor) som överskattar sin körförmåga och riskerar vår säkerhet… :cautious:
Det snöar massor här, men det ska ge sig vid 12.45. Det är dock lugn snö och ingen storm eller så.
 
Funderar över dagen. Det rapporteras om besvärligt väglag på E18. Vågar vi åka? Jag vet inte ännu.
Jag är alltså inte orolig för min egen körning utan för alla män(niskor) som överskattar sin körförmåga och riskerar vår säkerhet… :cautious:

Jag hade lätt åkt... men jag är ju lite galen och härdad efter ett antal vintersäsonger i Norrland :D
 
När jag är ledig och inte startar jobbdatorn blir det inte mycket buke heller. Sällan jag orkar med att sitta med mobilen. Men nu är jag här och gästspelar.

Idag hoppas jag på att kunna låsa in mig i snickarboden hela dan. På med ett par hörselkåpor så ingen pratar med mig och så kan jag få gå där och vara introvert i fred.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 067
· Visningar
29 923
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp