Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klippt mig, ätit lunch på stan och sedan farit upp till Härnösand och sett en fin utställning med Helene Billgren och Stefan Uhlander.

20231228_134953.jpg
 
Men eller hur, man riktigt såg hur han väldigt intensivt tittade in bilen.
Kanske reflexjackan som alltid finns i bilen vintertid, som väckte sån fascination :idea:

Borde varit hyfsat skämmigt dock, att bli påkommen 😂

Hur kan det vara "skammigt"? Har skulle personen sagt att han tittade pa hur fint satet var, undrat var du kopt jackan, hoppsan jag trodde det var min kompis bil, eller vad det nu var.

Påminner om när jag inte fick upp bildörren och bara fattade inte vad felet var. Tog några sekunder att förstå att det var fel bil 🙈
Jag lyckade öppna dörren på fel bil 🙈
.Nar vi forst kom till Saudi Arabien fick inte kvinnor kora bil dar. Maken, eller en driver fran firman, korde alltsa mig overallt ... Jag kan inte ens tala om hur ofta jag oppnade fel bildorr och tog mig in i och satt i fel bil bredvid fel make. :angel: Det ledde dock inte till att nagon skamdes, (minst av allt jag:p) daremot manga glada skratt och historier att beratta.

Jag har till och med lyckats lasa upp fel bil nar min nyckel gick i en annan bil av samma marke ... men helt annan farg.

Men nar jag korde en gammal silver ford i Sverige en sommar for lange sedan sa rakade jag oppna bakluckan pa en ny silver volvo (det var hundtavling och vi stod alla i rad efter en liten skogsvag) Jag trodde det var min bil ... agaren till den nya volvon var mycket upprord och skallde verkligen ut mig. Jag tittar verkligen inte sa noga pa bilar att jag ser vilken bil det ar. Nu har jag en ny silver hyundai USV och forsoker allt som oftast ga in i en kollegas gamla silver minivan pa jobbet. 🤷‍♀️
 
Fryser som en hund. 18.1 grader inne trots att det är några plus ute. Brrr. Jag och katten har legat och kurat under duntäcket och tittat på great british sewing bee. Funderar på vad jag ska äta, känns som att ramen snabbnudlar för tredje, eller om det är fjärde dagen i följd inte är särskilt attraktivt. Behöver äta upp skivan med lantpaté jag köpte till julen. Kanske rosta lite bröd och bre på.

Katten har ätit en rejäl bit brie som jag glömde att lägga in i kylskåpet trots att jag var säker på att jag gjorde det. Så nu kommer det komma ut som vita plastbitar i andra änden. Jäkla katt, och jäkla mig som glömde bort det.
 
Fryser som en hund. 18.1 grader inne trots att det är några plus ute. Brrr. Jag och katten har legat och kurat under duntäcket och tittat på great british sewing bee. Funderar på vad jag ska äta, känns som att ramen snabbnudlar för tredje, eller om det är fjärde dagen i följd inte är särskilt attraktivt. Behöver äta upp skivan med lantpaté jag köpte till julen. Kanske rosta lite bröd och bre på.

Katten har ätit en rejäl bit brie som jag glömde att lägga in i kylskåpet trots att jag var säker på att jag gjorde det. Så nu kommer det komma ut som vita plastbitar i andra änden. Jäkla katt, och jäkla mig som glömde bort det.
Men väldigt nöjd katt!! 😆
 
Planen är att åka till mormor och fira (den pga sjukt barn uppskjutna) julen imorgon. Motorvägen var dock sinnessjukt moddig idag och det har vräkt ner snö hela dagen, och nu regnar det. Ska bli minus i natt dessutom… vi får se hur det ser ut imorgon. Är ju ändå 13mil enkel väg till henne, och delvis Stockholmstrafiken… folk kör ju generellt som idioter oavsett underlag och jag har inte någon större lust att hamna i en olycka pga någon annan.. 😩

Nå, vi får se.
 
Ooooh ja. Och inte skämdes hon ett dugg när jag kom på henne utan satt och slickade tassarna förnöjt och ignorerade mig när jag sa till henne att gå ner från diskbänken. Selektiv dövhet. :rolleyes:

Känner igen det där... Matglada katter i ett nötskal, hör det som passar dem 😅 .

Lillan när jag står 2cm ifrån henne och petar på henne samtidigt som jag med lite höjd röst säger åt henne - stendöv, ingen reaktion alls.
Lillan när ett paket kallrökt lax (eller dörren till skåpet där hennes mat förvaras. Vi har för övrigt flera identiska skåp..) öppnas i köket - kommer omedelbart rusande, högljutt jamande, från andra änden av lägenheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp