Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag kom ut från affären, så stod en gubbe och glodde in i baksätet på min bil, alltså verkligen glodde O_o
Frågade om han såg nått intressant, men istället för att svara fick han väldigt bråttom in i sin bil 😂

Sen provgjorde jag förrättstoasten till nyår och med en ynkedutts modifikation blir den perfekt :d
 
Alltså min skitunge till valp är helt uppe i extas över att vi är i stugan, när vi var här sist så var han skadad men nu kan han springa fritt överallt. Han tigger om att få gå ut hela tiden, är glad att jag tog med valphagen så att han går att bura in och tvinga honom till vila (för i den somnar han alltid) men han är så sjukt lycklig över att vara på landet och verkligen kunna rejsa. Tyvärr är jag lite förkyld, så uppskattar inte riktigt att han glömmer att både bajsa och kissa när han är ute så att han vaknar och akut behöver gå ut mitt i natten. :cautious: Men han har kul i alla fall. Hoppas på att få sova lite i natt igen. :p
 
Men hen förklarade att när man har normal syn så justerar ögonen automatiskt balansen med mikrorörelser. Men ser man inte bra så kan man inte göra det utan då vinglar jag, även när jag bara står stilla. Det hjälper tom bättre när jag blundar helt.
Intressant! Det skulle kunna förklara varför min mor har dålig balans också. Fick du något tips på hur man som synskadad kan göra för att förbättra balansen?
 
Det där jäkla regnet var för jädra onödigt! På vägen till stallet stannade jag vid soptunnan för att kasta sopor...Menä nehej. Bilen gled ner med ena bakhjulet i diket. Som tur var kunde grannen och fd hyresvärden vara snäll och dra loss mig då han precis då plogade hemma, så tacksamt 🙌. Resten av vägen till stallet var inga problem förutom att jag faktiskt tutade åt en "stolle" som genade i ena skarpa kurvan i det här vädret, vill inte ha din bil i min! 😡.
 
Har varit en sväng på systemet, i mataffären och i foderaffären. Det var lite halvmycket folk överallt. Mer än en normal vardag, men inte hysteriskt mycket ändå. Ösregnet var faktiskt det värsta... :cautious: Och så har jag städat skafferiet idag :banana:! Det var en sådan där surdeg som har puttrat länge - men nu är det rent och prydligt :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
29 778
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp