Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yepp på jobb. Lika omotiverad idag som igår. Lastat bilen full med halvpall som ska in i vedbon så jag får lite ordning. Ska lasta in lite pallkragar också så jag får som 2 stöd på varsin sida så inte väggen behöver ta allt.

Även kostat på mig en skruv/mutter till duschkabinen för hela 1 krona... Hoppas det passar kändes bra mesigt att betala 1 krona :rofl:

Nej dags att försöka ta tag i jobbet. Hann en omgång till tippen imorses med alla kartonger vilket känns bra. Skulle haft med kärra till jobbet för att få hem fler engångspallar men underlaget art så uschligt så jag hoppade det.

Blir en bra dag detta
 
Inspektionsrunda. Snön rasar i sjok i skogen som svaga dunsar av granateld. Bäst att hålla sig på vägen och med koll.

image.jpg


Bara ett träd på vägen hittills och det gick att lyfta bort med handkraft.
 
Sista arbetsdagen för i år, bara fyra timmar kvar! 🥳

Har även fått mina övertidstimmar godkända så jag har skrivit om och skickat in oktober, november och december + några timmar storhelgstillägg nu i jul. Ser fram emot nästa löneutbetalning. :d

Utöver det ska jag på utbildningsresa två dagar norrut, en heldag ledarskapsutbildning + det ser ut som mina önskade semesterdagar i februari gick igenom. Blir en bra början på det nya året, massor med semester, utbildningar och en grym lön. 🤩

Nu håller jag bara tummarna att det blir klart med ett ev byte av jobb med, men det talar vi lite tyst om än så länge. 🤫🤭
 
Jo, men hundmaten köper jag på ett ställe i närheten och för att ta sig dit är det bara små lokala vägar där folk (för det mesta) kör lugnt. För akvarieväxterna ska jag mer in mot stan med livligare trafik och större vägar. Å andra sidan brukar nog snöröjningen vara bättre på just de större vägarna...
Jag tänker som så större väg bättre snöröjning bättre väg. Jag skall förhoppningsvis ta stor väg i skogen beroende på när vi slutar...
 
Läste ut julromanen i väntan på elen som nu är tillbaka så nu blir det Zoegas julkaffe i min nya fina julmulle-mugg med en fjording jag fick i julklapp 😍. Nu har jag tre riktigt fina mullemuggar; två som prydnad och en att använda 😍.
 

Bifogade filer

  • 20231227_085933.jpg
    20231227_085933.jpg
    254,3 KB · Visningar: 40
Hemma efter session med fysioterapi på syncenter. Vet inte hur mycket det ger men intressant och bra var att det inte bara är att jag saknar bålstyrka som gör att jag har så förbaskat dålig balans och snugglar och trillar och går in i folk. Alla andra fysio och sjukgymnaster har sagt att jag kan träna upp den. Men hen förklarade att när man har normal syn så justerar ögonen automatiskt balansen med mikrorörelser. Men ser man inte bra så kan man inte göra det utan då vinglar jag, även när jag bara står stilla. Det hjälper tom bättre när jag blundar helt.

Jag har vad hen kallar 'sakta syn' vilket gör att ögonen och impulserna till hjärnan inte går fram ordentligt. Ett skäl till att jag kan gå förbi något jag letar efter femton gånger och inte se det, och sedan plötsligt ligger det där. Skönt igen att det inte bara är att jag är en virrig höna. Vilket jag iofs också är men inte till den grad jag upplevt mig själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
29 750
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 153
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp