Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
😂🙈 vi skulle städa huset, kom fram till att vi måste få ordning på förvaring och helt plötsligt har vi tömt en snegarderob som vi fyllde när vi flyttade in i huset. Men vi lyckades minska ner med nästa fem flyttkartonger men nu har vi ett par kartonger som ska till återbruket. 🙄😂 huset känns mindre städat...
 
Undrade varför jag kände mig yr, insåg att jag levt på en varma koppen sedan i onsdags. Kan inte rekommenderas. Men effektivt om man vill gå ner i vikt :meh: Mår fortfarande illa men något måste göras - blodsocker är ok eftersom jag varit extremt försiktig men insulinet.

Nu har jag satt på spaghetti och tagit ut köttfärssås ur frysen :d
 
Miss Mandy ar tillbaka :heart
 

Bifogade filer

  • smile.jpg
    smile.jpg
    48 KB · Visningar: 32
Jag har ätit lite av min otroligt goda korvgryta jag gjorde i går, och även stoppat ut lite saker i förrådet. Slängde in en kartong från datorn och sa till hunden "orkar inte vara noga den här gången, en annan dag" och han svarade med ett förtjust skall som vanligt. Jag antar att när jag ska hämta julsakerna om en månad så....den tiden den sorgen! :D

Samlar energi för att ta ner en kartong från hyllan, har bland annat vinterskor däri, så tänkte ta fram dem och lägga i sommarjackorna och sandalerna... Det ska visst vara -1 nästa vecka, lika bra att vara förberedd på den där eviga vintern som komma skall. Oh nej, inte alls bitter på eviglång vinter och avsaknad av vår, sommar på några dagar, sedan regn, höst två veckor.... ;) :D

Såg också på facebook om en loppis som börjat med julsaker. Eftersom jag blivit av med det mesta av mina julsaker (stulna, lång historia :( ) så blev jag så sugen på att köpa mer! jag vill ha jul i mitt hem, har inte känt så på länge! Har inte firat jul här ännu, var fasen ska jag tränga in min plastgran?! Framför balkongdörren kanske? Insynsskydd :D Röda mörkläggningsgardiner kanske jag behöver köpa? juligt ju! Det här var ju roliga funderingar plötsligt! :D
 
Jag "har hört" namnet Vähäkangas = litet tyg.
Många finska namn har betydelser eftersom bruket av -son respektive -dotter inte brukades där som i Sverige.

Eftersom finska är ett helt annat språk (finskt-ugriskt) så är många namn svåruttalade för svenskar.
En familj Ohraaho (havreax) kallades av mannens arbetskamrater för O-haha

Mina släktingar suckade över svenskarnas uttal av Mäki -määäki. Dvs bräka. Enkeltecknade vokaler är korta. För att inte tala om Lahtis som sportkommentatorerna kallar för Laschti.
Sche-ljudet finns inte i finskan.
Nåväl, slut på rant
 
Senast ändrad:
Har man inte tillräckligt att göra kan man ju alltid råka dra med pajformen i glas ur på golvet som gick i typ tusen bitar och städa ordentligt...Ska man försöka vara positiv blev det plötsligt lite mindre trångt i det köksskåpet och tur det inte var den söta pajformen jag köpte i somras ☺️.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 422
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp