Vad gör vi? Del CLXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Varenda förkylning skulle ju kunna vara covid. Det var länge sedan vi testade. Tack och lov.
En på jobbet har förstadagsintyg och när han var på rehabsamtal hos sköterskan som skall skriva det talade hon om att det var bara att jobba hur sjuk man än var. Hur hög feber du än har jobbar du. Corona är över och man smittar inte andra.

Vi jobbar inte med att vända papper om dagarna direkt.
 
Tidigare i kväll låg vi i soffan.
IMG_5487.jpeg
 
En på jobbet har förstadagsintyg och när han var på rehabsamtal hos sköterskan som skall skriva det talade hon om att det var bara att jobba hur sjuk man än var. Hur hög feber du än har jobbar du. Corona är över och man smittar inte andra.

Vi jobbar inte med att vända papper om dagarna direkt.
Är man sjuk i feber måste man väl ändå få vara hemma, vad det nu än är som man har :confused: ?
 
Nä hon sa det hon godtog ingen sjukdom om du har förstadagsintygs krav.
Låter oerhört märkligt, förstadagsintyg gäller just för att bekräfta att personen ifråga faktiskt är sjuk och inte ska/kan jobba. Du får visserligen kravet om du har för mycket korttidsfrånvaro men är man sjuk så ska förstadagsintyget bekräfta detta.

Sen ställer jag mig frågande till om det verkligen är företagssköterskor(?) som ska skriva det men där är jag inte riktigt helt 100 på hur reglerna ser ut.

Edit: en googling och det verkar ha ändrat sig sen jag hade en mycket märklig chef som krävde förstadagsintyg + journalanteckning från vc/sjukhus på alla i organisationen oavsett hur hög sjukfrånvaro man hade.
 
Låter oerhört märkligt, förstadagsintyg gäller just för att bekräfta att personen ifråga faktiskt är sjuk och inte ska/kan jobba. Du får visserligen kravet om du har för mycket korttidsfrånvaro men är man sjuk så ska förstadagsintyget bekräfta detta.

Sen ställer jag mig frågande till om det verkligen är företagssköterskor(?) som ska skriva det men där är jag inte riktigt helt 100 på hur reglerna ser ut.
Falk heter dem. Personen har haft mycket frånvaro med barn i hemmet. Bla 2 magsjuka tex men barn blir inte sjuka i magsjuka fick han till svar. Nåväl sidospår.
 
Jag kollar på Idol och är helt förbluffad över hur juryn har valt att dela ut sina wild cards. De lyckades pricka att ge ett till alla de jag tyckte inte skulle få... och så blir det en person som inte får en chans trots att denne har mer musikalisk begåvning i sin lilltå än flera andra deltagare tillsammans. 😩 Jag säger som Kishti så klokt uttryckte det för några år sedan: det är ORIMLIGT!
 
Första dagen på jobbet efter fyra dagar hemma... 73 olästa mail och 6 telefonsvararmeddelanden. Lite svettigt innan jag kom igenom allt och fick lite översikt. Men en helt ok dag ändå :) Skönt att få vara social när en varit hemma så länge. Fyller år, så hade känt mig extra deppig om jag tvingats ligga hemma en dag till!

Blev sen firad med lite middag hos föräldrarna och ett bidrag till ny regnjacka :)

Hoppas energin ska vara något ännu lite bättre imorgon så jag kommer iväg på agilitytävling med Sparven :bump:

Grattis på födelsedagen! 🥳
 
Vilken härlig fredag 😍. Började med en halvtimme på hästryggen; travjogg på grusvägen ut (härligaste pållan (som fyrade av ett bocksprång i hagen 😄) ville öka tempot men då fick jag henne att samla sig ner i form istället 😍) och lite lösgörande skrittarbete på ridbanan 😊. Efter att grejat med hushållsysslorna och kikat på avlämningen till helgdistriktet den här helgen blev det fredagsmys med pizza och Idol med älsklingen 🥰. Var längesen jag åt Hawaiipizza (tänkte spara på kalorierna en black and white ger 🤪) och smidigt med lunch kirrat till i mörra 😊. Fortsatte soffhänget med att läsa klart Den saknade systern av Lucinda Riley; ytterligare en fantastisk bok 🤩. Nu sovtajm!
 
Falk heter dem. Personen har haft mycket frånvaro med barn i hemmet. Bla 2 magsjuka tex men barn blir inte sjuka i magsjuka fick han till svar. Nåväl sidospår.
Falck (fd Previa)?
Underbart det är vår nya företagshälsovård :meh:
Som ursprungligen var och fortfarande också är ett bilbärgningsföretag O_o
Och delvis ägs av familjen som ligger bakom LEGO O_o
Det är nog bäst man håller sig frisk :cautious:
 
Första dagen på jobbet efter fyra dagar hemma... 73 olästa mail och 6 telefonsvararmeddelanden. Lite svettigt innan jag kom igenom allt och fick lite översikt. Men en helt ok dag ändå :) Skönt att få vara social när en varit hemma så länge. Fyller år, så hade känt mig extra deppig om jag tvingats ligga hemma en dag till!

Blev sen firad med lite middag hos föräldrarna och ett bidrag till ny regnjacka :)

Hoppas energin ska vara något ännu lite bättre imorgon så jag kommer iväg på agilitytävling med Sparven :bump:
Grattis! 😍 Om 9 minuter är det min tur 😃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
12 426
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp