Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En på jobbet har förstadagsintyg och när han var på rehabsamtal hos sköterskan som skall skriva det talade hon om att det var bara att jobba hur sjuk man än var. Hur hög feber du än har jobbar du. Corona är över och man smittar inte andra.Nej. Varenda förkylning skulle ju kunna vara covid. Det var länge sedan vi testade. Tack och lov.
Är man sjuk i feber måste man väl ändå få vara hemma, vad det nu än är som man har ?En på jobbet har förstadagsintyg och när han var på rehabsamtal hos sköterskan som skall skriva det talade hon om att det var bara att jobba hur sjuk man än var. Hur hög feber du än har jobbar du. Corona är över och man smittar inte andra.
Vi jobbar inte med att vända papper om dagarna direkt.
Nä hon sa det hon godtog ingen sjukdom om du har förstadagsintygs krav.Är man sjuk i feber måste man väl ändå få vara hemma, vad det nu än är som man har ?
Precis, tänker att försa dags intyg används för att se att personen verkligen är sjuk och inte sjukskriver sig för att vara ledig.Är man sjuk i feber måste man väl ändå få vara hemma, vad det nu än är som man har ?
Låter oerhört märkligt, förstadagsintyg gäller just för att bekräfta att personen ifråga faktiskt är sjuk och inte ska/kan jobba. Du får visserligen kravet om du har för mycket korttidsfrånvaro men är man sjuk så ska förstadagsintyget bekräfta detta.Nä hon sa det hon godtog ingen sjukdom om du har förstadagsintygs krav.
Jag ligger i sängen. Lyssnar på regnet. Tur att det inte hinner torka upp.Funderar på att gå och lägga mig. Vilket är okänt för mig som aldrig kommer i säng förrän efter midnatt. Kanske läsa lite och kolla på någon dokumentär.
Falk heter dem. Personen har haft mycket frånvaro med barn i hemmet. Bla 2 magsjuka tex men barn blir inte sjuka i magsjuka fick han till svar. Nåväl sidospår.Låter oerhört märkligt, förstadagsintyg gäller just för att bekräfta att personen ifråga faktiskt är sjuk och inte ska/kan jobba. Du får visserligen kravet om du har för mycket korttidsfrånvaro men är man sjuk så ska förstadagsintyget bekräfta detta.
Sen ställer jag mig frågande till om det verkligen är företagssköterskor(?) som ska skriva det men där är jag inte riktigt helt 100 på hur reglerna ser ut.
Då är du på fel enhet...
Jag kan vara lätt senil, men i min hjärna sa den 24-åring
Första dagen på jobbet efter fyra dagar hemma... 73 olästa mail och 6 telefonsvararmeddelanden. Lite svettigt innan jag kom igenom allt och fick lite översikt. Men en helt ok dag ändå Skönt att få vara social när en varit hemma så länge. Fyller år, så hade känt mig extra deppig om jag tvingats ligga hemma en dag till!
Blev sen firad med lite middag hos föräldrarna och ett bidrag till ny regnjacka
Hoppas energin ska vara något ännu lite bättre imorgon så jag kommer iväg på agilitytävling med Sparven
Nä hon sa det hon godtog ingen sjukdom om du har förstadagsintygs krav.
Falck (fd Previa)?Falk heter dem. Personen har haft mycket frånvaro med barn i hemmet. Bla 2 magsjuka tex men barn blir inte sjuka i magsjuka fick han till svar. Nåväl sidospår.
Grattis! Om 9 minuter är det min turFörsta dagen på jobbet efter fyra dagar hemma... 73 olästa mail och 6 telefonsvararmeddelanden. Lite svettigt innan jag kom igenom allt och fick lite översikt. Men en helt ok dag ändå Skönt att få vara social när en varit hemma så länge. Fyller år, så hade känt mig extra deppig om jag tvingats ligga hemma en dag till!
Blev sen firad med lite middag hos föräldrarna och ett bidrag till ny regnjacka
Hoppas energin ska vara något ännu lite bättre imorgon så jag kommer iväg på agilitytävling med Sparven