Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orkade inte laga middag och vara värdinna till massa folk. Skrev på messenger att bjudmiddagen blir inställd samt att jag hoppas på att det finns ngn lucka i gästernas kalender i nästa vecka, om de inte har annat inplanerat. Fick svaret: "nej det ser öppet ut vi har inga andra vänner" :D

Har ändå lyxat nu med ett glas Chateau Musar, snabbstekte en bit oxfilé och till det smörstekta kantareller. Blodigt kött, smör och rödvin ... min hjärtläkare lär vara nöjd med mig :angel: Men gött var det!
 
Var precis vittne till pojkbus eller vad man ska kalla det. Den ena hängde på sidan av bilen medan den körde i 190... inne i centrum... jag hann precis parkera bilen så swisha de förbi. Livsfarligt ju. Men men ungdomar ska väl ha roligt säger de. :meh:
 
Jag fnissade åt samma när jag bodde i norr. Men boendes här i Göteborg fnissar jag inte längre, förstår helt att snöröjningen är svår numera.

Jag minns precis hur norrlaningar och Stockholmare tjafsade om snorojning ...
Nar vi kom till Saudi Arabien overaskades vi mycket over de oversvamningar som blev, typ vartannat ar, nar det regnade for att det inte fanns nagon ordentlig avrinning ... Vi larde oss snart att det var aldeles for dyrt att gora ordentlig avrinning sa man hade i stallet gjort ett jatte dike mitt genom staden. En del av vattnet forslades faktiskt bort genom det.

Det ar samma med snorojning har i Oregon. Vi far kanske lite sno en eller max tva dagar per ar, min stad ager inte en snoplog ... det blir "snow day" skolor och det som kan stanger, resten gar pa halvfart.

Som sagt, staden agen inte en snoplog, daremot har vi manga sadana har att samla ihop allt lov pa hosten ...

Hade nyss möte med chefen och de måste spara in på min tjänst, så får inte vara kvar.
Känns skit.
Fy sa trist :(

leaf-removal-landing.jpeg
 
Var precis vittne till pojkbus eller vad man ska kalla det. Den ena hängde på sidan av bilen medan den körde i 190... inne i centrum... jag hann precis parkera bilen så swisha de förbi. Livsfarligt ju. Men men ungdomar ska väl ha roligt säger de. :meh:
Tänkte häromdagen på när vi ringde 112 och berättade att vi låg bakom en bil med en person på motorhuven och en stående på dragkroken över ölandsbron i 70 km...

112 lät ungefär som i sos sällskapsresan när tanten ringer in om en ubåt med livbåten.
 
Mår bättre nu, men är helt slut i huvudet och sjukt trött. Så ligger i sängen och ska snart sova. Redan.
Tittat lite på ett jobb att söka, liknande tjänst som jag har nu, så ska ta tag i att skicka in en ansökan imorgon. Känns bra att se framåt nu.
Hoppas du snabbt hittar ett annat jobb! Hoppas det kan bli bättre än det du har med, då jag tycker många av dina kollegor verkar rätt ruttna.

Kram om du vill ha ❤️
 
Orkade inte laga middag och vara värdinna till massa folk. Skrev på messenger att bjudmiddagen blir inställd samt att jag hoppas på att det finns ngn lucka i gästernas kalender i nästa vecka, om de inte har annat inplanerat. Fick svaret: "nej det ser öppet ut vi har inga andra vänner" :D

Har ändå lyxat nu med ett glas Chateau Musar, snabbstekte en bit oxfilé och till det smörstekta kantareller. Blodigt kött, smör och rödvin ... min hjärtläkare lär vara nöjd med mig :angel: Men gött var det!
Ååå Chateau Musar :love:
 
Vinkar från sjukhussängen. Operationen som skulle vara 2 h titthål blev 5 h öppet. Tumören satt fast i allt så de fick ta bort 1 m tarm och göra en ny bypass. Så här kommer jag att ligga ett tag till. Morfinpump är iaf bra skit.
Hoppas det går så bra det kan framåt nu. Krya.

Mår bättre nu, men är helt slut i huvudet och sjukt trött. Så ligger i sängen och ska snart sova. Redan.
Tittat lite på ett jobb att söka, liknande tjänst som jag har nu, så ska ta tag i att skicka in en ansökan imorgon. Känns bra att se framåt nu.
Vad tråkigt att det blev så. Sjukt snabb omladdning och omorientering. Tänkte som @Scata att jag önskar dig en bättre arbetsmiljö på nästa ställe. Och att de ska vara okej med deltid. 🤞🏻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 072
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp