Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt resesällskap :D

20230922_224359.jpg
 
Härliga timmar I stallet och bla tömkört pållan och sen mysig fredagskväll med god middag och soffhäng med älsklingen och kissarna 🥰. Kikat på avlämningen inför jobbhelgen men nu är det hög tid att sova 🥱.
 
En händelserik dag i dag. Lite "ensamarbete" på jobbet som satte mina kunskaper på prov, hoppas jag gjorde rätt, vore motigt för stoltheten annars! :laugh: Nervöst men kul dock! Var så inne i allt att jag glömde ta fikapaus också! Jobbade över lite när jag egentligen hade slutat, för jag ville bli klar med diktatet jag höll på med, men hann med nästa buss, vid bussbytet så körde nästa buss jag skulle ta mitt framför snoken på mig så jag fick ändå sitta och vänta i en halvtimme på nästa. Passade på i kylan att käka en glass, en tip top, GOTT!

Fick matleverans i dag och hade beställt 36 kantareller och fick över 1600 gram kantareller. Hur man än vänder och vrider på dem är det inte 36 stycken kantareller som jag fått, kanske 136 eller 236, men inte just specifikt 36 som jag beställde så det blev en chock minst sagt- och ett garv i min ensamhet! Jag kommer äta svamp så det sprutar ur öronen i helgen- jag köpte ju skogschampinjoner och champinjoner också...........

På kvällsrundan släpade hunden ut en "kycklingboll" (pipleksak- kyckling i form av en boll), han vägrade gå ut utan så jag gick med på det. Han bar den en bit och så skulle han bara.... och släppte den och så råkade han kissa på den, blev olycklig över det och vägrade bära den en meter igen så jag fick sparka bollen hela rundan... Han var noga att den var med dock! Slängde in den i tvättmaskinen när jag kom hem och då HÄMTADE han den däri! På RIKTIGT, Vavilon liksom!!!

Har mått lite bättre i dag efter smällen i skallen i går-Alvedon har hjälpt mot värken en del, Ondesatron mot illamående också och jag har faktiskt inte ens fått ett blåmärke i skallen, vilket känns lite udda med tanke på hur det slog i. Men tur det!

Nu blir det sängen, jag är helt slut! Det bästa med fredagar är att man får sova ut på lördagar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 067
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp