Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska prova att gå till psykolog privat, men vad dyrt det är!
Skitdyrt men jag är så glad jag gjorde der
Hade nog inte suttit här jag är idag (för tillfället på ett hotell och äter frukost alldeles själv) utan min privat-psykoterapeut.
Hon gjorde mer för mig på ett par träffar än vad Psykologen på primärvården gjorde på ett helt år. Ska inte ens nämna kuratorn som tog över när psykologen slutade mitt i behandlingen 👿
 
Hade tänkt ta en timmes promenad med hundarna innan jobbet men det regnade inte så orkade helt enkelt inte. Blev en halvtimme istället :) Lyssnat på ett nytt avsnitt av en av mina favoritpoddar och försöker komma igång att jobba. Går trögt idag :p
 
Skitdyrt men jag är så glad jag gjorde der
Hade nog inte suttit här jag är idag (för tillfället på ett hotell och äter frukost alldeles själv) utan min privat-psykoterapeut.
Hon gjorde mer för mig på ett par träffar än vad Psykologen på primärvården gjorde på ett helt år. Ska inte ens nämna kuratorn som tog över när psykologen slutade mitt i behandlingen 👿
Samma här. Fast jag gick till en ”alternativbehandlare” istället (hypnos). Jag betalade 10 000 kr och på 8 månader gjorde hon det ingen i primärvården med teraputer, psykologer osv klarade av på 10-15 år. Tillsammans med henne gjorde vi resan genom min ångest och depression och idag, snart 20 år senare, får jag möjligtvis ångest ett par gånger om året. Och då har jag kvar verktygen att hantera det. Och vet varför.
 
Skitdyrt men jag är så glad jag gjorde der
Hade nog inte suttit här jag är idag (för tillfället på ett hotell och äter frukost alldeles själv) utan min privat-psykoterapeut.
Hon gjorde mer för mig på ett par träffar än vad Psykologen på primärvården gjorde på ett helt år. Ska inte ens nämna kuratorn som tog över när psykologen slutade mitt i behandlingen 👿
Måste bara hitta en som klarar av mig ;) svårt att sätta ord på mina tankar
 
Arbetar hemma idag. Ramlade av unghästen olyckligt tidigare i veckan och envis som man är så söker man inte vård förrän andra tvingar en. Har ganska hög smärttröskel så risken finns nu att axeln eller nyckelbenet är sargat på nått vänster. Känns som det och ser ut som det. Håll tummarna, akut läkartid är idag. 🙈
 
Åkte till Uppsala i morse och köpte en äggkläckningsmaskin och är nu hemma igen efter en frukost på Leijonbageriet i Uppsala, en fantastiskt god macka med confiterade tomater och en massa annat gott. Hade tänkt köpa med mig en glass när jag skulle åka men de hade bara bägare och inga rån så det får bli en annan gång.

Lilldummer AKA fåntratt har slutat fisa men hade ingen aptit i morse så jag har ställt undan maten och provar senare. Han kan nog behöva vila magen lite efter att Hans skrämde upp honom så. Trevligt att komma hem utan olyckor på golvet. :up:
 
Håller på att grubbla över vad det är man traditionellt brukade ha i en smörgåstårta vilket var så otroligt äckligt. Någon slags frukt?
De som chefen gjorde baserades på franska. De långa bröden gjorda för landgång.
Fyllning geggades t.ex ihop av leverpastej, creme fraiche och lite bostongurka. Eller annan röra.
Fick ligga ihop sig under natten för attsafta till sig.

Dekoration antingen kött eller skaldjur/lax beroende på fyllning.
Skinkrullar sallat, lax oliver, cocktailtomater etc. Fästes med tandpetare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp