Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

  • Screenshot_20230809_172429_Chrome.jpg
    Screenshot_20230809_172429_Chrome.jpg
    144,8 KB · Visningar: 45
Trodde ju jag anmält mig till en agilitytävling med Sparven men den visade sig vara om en dryg månad 🙈 Tur i oturen att kanske slippa köra elva mil enkel väg när mina sex km hem från jobbet tog en dryg halvtimme (med vill!) pga all översvämning och vädret 😬

Nu landat i soffan med Humla, hon är väldigt nöjd med att jag är hemma ❤️
 
Det sitter en gröngöling och pickar i gräsmattan utanför köksfönstret. Jag vill gå ut och kolla till växthuset, men jag vill ju inte skrämma bort den lilla rackaren. Verkar ha hittat ett myrbo eller nåt, har suttit och pickat på samma ställe länge nu.
 
Den här dagen blev lite upp och ned. Ska strax äta min paj som också fick bli lite improviserad pga brist på en del ingredienser 😅

Fick hämta barnet idag pga exet var på akuten igen, men nu med sin mamma som blev inlagd. Hon hämtade honom nyss.

Dagens plus: Myst med kollegan på lunchen 🥰

Dagens minus: Mens :down:
 
Det har vräkt ner och varit rätt blåsigt här i dag. När jag var ute med hundarna tidigare såg jag att en av grann-bondens anställda hade parkerat en fyrhjuling en bit bort vid kohagen och smet iväg från vår carport när han såg mig. När jag gick ut igen 30 min senare upprepades det. Jag gick fram mot honom och jag såg hur han blev rätt obekväm och såg ut att vänta sig skäll.
Så jag sa att "Du får jättegärna stå i lä och under tak i vår carport nu när du verkar vänta på någon." Han blev typ överlycklig. Han hade bara någon tunn jacka och keps. Inte så kul i ösregn. Så hemskt att han var så beredd på utskällning stackaren!
 
Håller på att grubbla över vad det är man traditionellt brukade ha i en smörgåstårta vilket var så otroligt äckligt. Någon slags frukt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp