Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en otroligt bra start på den här dagen :D Är ledig och har kunnat prata hela förmiddagen, sådana där samtal som behövt vänta tills jag faktiskt har ordentligt med tid och det kändes SÅ bra och peppande.

Nu ska jag nog ge mig ut med hundarna innan det börjar regna. Sedan sitta i soffan hela eftermiddagen och äta glass. Jag köpte ben & jerry nu på förmiddagen också, trots dyrt. Kände att jag behövde lyxa till det lite idag.
 
Jag försöker jobba men det går sisådär. Jag är så sjukt trött. Min pappa (som fick en septisk chock för två veckor sedan) ligger fortfarande på IVA men är inte längre i respirator och är hyfsat kommunicerbar. De får dock inte bukt på infektionen han har på aortaklaffen. Bakterierna är så ”finurliga” att de skapar en biofilm för skydd mot antibiotikan och bakterierna måste bort eftersom det bildas ”slask” på klaffen som riskeras slungas iväg och ge upphov till livshotande proppar i kroppen. Planen var innan att när han är hyfsat stabil så skulle de att byta ut den infekterade klaffen mot en ny. Men nu tycker de att riskerna är för stora. Så vi kan bara fortsätta vänta på att antibiotikan hjälper. Under tiden är klaffen som en tickande bomb.
 
Svamparna har anlänt. Hundpromenaden resulterade i en bajspåse kantareller. Eftersom jag vet att mitt ställe tvärsöver vägen är på gång blev jag tvungen (japp) att gå dit. En full påse till.

Och jag som inte hade tid för rensning idag :(

Och nej man kan inte låta svampar som man vet finns, stå kvar i skogen.
 
Har inte jobbat i dag. Fick ett krampanfall i morse och sjukanmälde mig och sov sedan hela förmiddagen. Huvudvärk som tusan också och seg och slö. Hämtade i går medicin som jag beställt och hade planerat i dag att hämta ett paket från Apotea med allergimedicin, något nytt schampo att testa och batterier till hörapparaterna, så det åkte jag i väg och gjorde för en stund sedan. Passade på i väntan på bussen att köpa sparris, tomat, gurka, paprika, hundgodis och hundleksak. Ville ha kantareller men fanns inga ännu.

Har tagit värktabletter igen, är helt slut nu, borde äta och funderar på spagetti och köttfärssås. Eller tonfiskröra. Är nog mest sugen på det, frågan är om jag orkar dock.
 
På plats.
Hittade utan köra fel, supermysigt rum. Gullig personal och gott kaffe.
Kl5 ska jag på ansiktsbehandling. Sen blir det 🍾 och fyrarätters middag i kväll.
Staycation är inte helt fel 🥰
IMG_7835.jpeg
 
Svamparna har anlänt. Hundpromenaden resulterade i en bajspåse kantareller. Eftersom jag vet att mitt ställe tvärsöver vägen är på gång blev jag tvungen (japp) att gå dit. En full påse till.

Och jag som inte hade tid för rensning idag :(

Och nej man kan inte låta svampar som man vet finns, stå kvar i skogen.
Men inte behöver du väl rensa idag? De håller ju sig bra i kylen några dagar!
 
Bra dag ändå trots att man inte blir superpigg av det eviga regnandet 😅 Började dagen med att gymma. På lunchen tog jag och äldsta dottern en ridtur tillsammans. Sen har veckohandlingen på Coop levererats. Fått en del gjort på jobbet och har snart jobbat klart för idag. Ska fixa soppa till middag och sen ska vi till svärföräldrarna och äta tårta för svärmor fyller år :d
 
Fick ett sms från Postmord där de ber om ursäkt för att de inte kunde leverera mitt paket (1 av 4 från samma avsändare O_o ). Återstår att se om det dyker upp senare.

Gått en 7 km promenad i regnet. Lyckades missa att slutföra min utmaning idag. Det saknas 400 meter på 20 mil :cautious::rofl:
Screenshot_20230809_145426_The Conqueror Challenges.jpg
 
Bra dag på jobbet. Med hjälpsamma kollegor så har två problem löst sig och stämningen som vanligt god.
Cyklade 15 min på motionscykel på vägen hem från jobbet. Har ökat tiden allt eftersom för att vara snäll mot foten men jag vet inte.
Ska in i duschen och sen börja på ny bok
Det har spöregnat men nu helt plötsligt skiner solen…..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp