Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså detta oväder med massa regn i kombination med halv storm gjorde att pållan fick ännu en vilodag till 🙃. Var gott med leksandsknäcke med ost och varm choklad efter ruskvädret till kvällens program av Allsång på Skansen; Nordman är ju himla bra och Hampus Nessvold så rolig 😁. Nu sovtajm; jobbdags imorgon igen 😊.
 
Försöker att varva ner inför kvällen och låta bli att oroa mig för maken, som är iväg och surfar och inte har hört av sig för att säga att han är ute ur vattnet än. Det är inte jättesent, och han är inte ute ensam, men jag hade ändå räknat med att höra från honom för typ en halvtimme sen. Ger det en halvtimme till innan jag testar och ser om jag kan få kontakt med personen han är ute med istället. Känner mig som en nojig tonårsförälder och vet att det är min egen rädsla för havet som spökar, men det kan inte hjälpas!
 
Nu ligger jag i sängen, surfar runt och lyssnar på blåsten. Det har blåst rejält i byarna hela dagen och det fortsätter...
Hoppas att inte fler träd blåser omkull. När jag var in till "stan" och handlade så fick jag väja för några trädkronor som låg på vägen, inte hela träd tack o lov! Marken är ju inte så stadig längre iom blötan :down:
 
Kom just på något som förvånade mig när jag var inne på Ultuna igår men de i receptionen kunde inte svara så jag googlade nu när jag ändå är vaken. Man kan köpa något som kallas för Kokalv-mjölk på SLU? Jag undrade vad som menades, om det var råmjölk det handlade för uttrycket kändes jättemärkligt.

Tydligen är det ett forskningsprojekt som går ut på att kalvarna får gå kvar med kon som därför ger mindre mjölk till bonden. Så nu kan man köpa mjölk på SLU i glasflaska som fylls på i en automat. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp