Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck. Fick veta igår sent av PostNord att de kommer köra ut min kattsand idag på kvällen. Jag kunde inte ändra dag eller att jag inte behövde vara hemma för att ta emot den. Så fick avboka sjukgymnasten, igen!

Var rejält försenad eftersom magen fortsatte krångla under natten och övervägde att stanna hemma. Smiter tidigare för att vara hemma i god tid även om tunnelbanan krånglar. Dripp droppar. Kallt och rått. Katten fick frukost och sedan kurade hon ihop sig i sängen med mig (övervägde att sjuka mig) och när jag släpade mig upp så rullade hon till den varma platsen under täcket där jag legat och myste.
 
Surar, pratade med post nord och paketet som kommer idag behöver jag vara hemma med kvittens. Hen frågade om jag ville boka in en annan dag, men eftersom jag redan omorganiserat allt så blir det lika bra. Dock lyckades hen boka så de kommer under dagen och utan kvittens nästa paket. Hen förstod inte varför jag inte kunde välja det själv som jag alltid gjort och även ändra till icke kvittens.

Nåja nu är allt fixat förhoppningsvis. Jag meddelade att jag var hemma hela kvällen och skrev portkod och mitt telefonnummer. De uppgav att de spelar in samtalet så om något går fel och de påstår att jag inte varit hemma har jag iaf det beviset.
 
De som chefen gjorde baserades på franska. De långa bröden gjorda för landgång.
Fyllning geggades t.ex ihop av leverpastej, creme fraiche och lite bostongurka. Eller annan röra.
Fick ligga ihop sig under natten för attsafta till sig.

Dekoration antingen kött eller skaldjur/lax beroende på fyllning.
Skinkrullar sallat, lax oliver, cocktailtomater etc. Fästes med tandpetare

Åh jag älskar smörgåstårta med två lager leverpastej, creme fraiche, lite majonäs och hackad smörgåsgurka och sedan två lager med creme fraiche, crabsticks, lite majonäs, gurka och skinka. (Här la min mamma in fruit cocktail, men det skippar jag gärna. :p)
Grädde med pepparrot i på utsidan och dekoration med räkor, ost, skinka och diverse grönsaker.
 
Kommit hem och nu sitter jag och väntar på leveransen. Det visade sig att skälet till att jag inte kan välja utan kvittens även på det andra paketet är att det väger 21 kg och posten behöver inte bära upp över 20 kg. Förhoppningsvis är postutdelaren på lördag när det ska levereras lika snäll som förra gången och bar upp det.
 
Gick en promenad trots lite duggregn. Det var skönt!

Skulle bara hämta väskan i bilen men satte mig och blev sittande. Ganska trött. Och nu började det regna mer. Kan någon komma ut med lite mat? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp