Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på Alphaville
 

Bifogade filer

  • 20230810_181134.jpg
    20230810_181134.jpg
    354 KB · Visningar: 24
Var är min kattsand?!? Laddar mobilen, jag vet att det inte behövs eftersom den är 65% men om den plötsligt skulle laddas ur.

Edit: Och försöker lyssna om en postbil har stannat utanför porten - mitt arbetsrum är just ovanför porten.
 
Jobbat hemifrån idag men är ändå helt sjukt trött nu 😴 Kan inte minnas att det brukar vara så första veckan tillbaka, men kanske har förträngt det😅
Gav mig själv lite bättre förutsättningar med riktig mat och en promenad efter jobbet och känner mig i alla fall inte lika deppig som igår kväll, så det är ju ett lyft iaf 🙂
 
Nu börjar det ta sig lite på jobbet. Eller ja... mitt förstoringsglas har kommit fram, trots omvägar om annan klinik först. Mitt tangentbord (ett tystare variant än de standardtangentbordet som var och varannan tydligen har överallt), som beställdes för över en månad sedan är någonstans på sjukhuset och hittar till min arbetsplats snart, men handreglaget gjorde IT ett nytt försök med i går och det funkar inte alls så det blir en ny sort av handreglage.... och när han, som för övrigt är rätt söt, satt och pulade med den så slutade pedalen att fungera, så han fick byta ut den åt mig också. Tyvärr var jag inte på plats i går och såg honom in action. Men jag tror alltså han åker samma buss som jag varje morgon. Dock vågar jag inte titta på honom.....

Annars har vardagen kommit ikapp nu. Köpte på mig ett balkongmöblemang, det är ju utöver det vardagliga dock. Men det regnar, hunden har varit ute, jag har jobbat, svårt att kliva upp, det är kallt numera, jag äter mat osv. Rester i dag igen. Huvudvärk. Ja, som vanligt med andra ord.

På måndag börjar hösttidtabellen på bussarna, jösses amalia, höst-tidtabell. Höst. Och skolungar som ska åka buss, så lugn och skön sommar utan dem och deras tjatter och asjobbiga trängandes. Nu kommer oron att behöva stå upp igen, jag suger på att stå upp i bussar faktiskt, har inte balans för det.
 
Har haft LikaOlika föreläsning på jobbet….
Kan väl inte säga att jag blev frälst.
Nu ska jag läsa resten av kvällen om det inte finns ngt att se på.
 
Wohoo! Min kattsand är här. Det plingade och jag sprang till dörren. Fick skriva på med fingret (blev en oläslig kråka) och medans jag gjorde det vrålade jag nej! Den trevliga brevbäraren tittade lite underligt på mig.

Fick förklara att det var katten jag skrek på 😸
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp