Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja verkligen! Tycker hela den här sommaren bara försvann iväg! Mörkt och höstkänsla redan 🍂
Tycker ärligt talat att det är lite deprimerande med regnet, kylan och mörkret som blir av avsaknad av solen nu under sommaren. Det är svårt att gå miste om sol och bara få mörker nästan. Och detta ska man leva hela vintern och våren på. Känns inte bra alls. Sol har alltid varit så glädjande, gjort mig så glad!
 
Har satt lite notisflikar i mina böcker och tittat på några Top Gear avsnitt. Pratat med min syster, hon har anmält en bekant för ofredande och behövde ventilera. Han ger sig inte så lätt, är grymt otrevlig mot henne. Påstår tex att hon har sex med sin hund, förutom att hon är hora, dum i huvudet och att han önskar att hon har cancer och dör en lång och plågsam död.

Skrev på messenger med en gammal kollega som är sjuk och nu gått i pension pga det. Behövde också ventilera. Tråkigt avslut hon fick på sitt arbetsliv, inte bara pga sjukdom utan pga kollegorna, hon förtjänar bättre!! Jag fnissade i alla fall när hon berättade att min favoritläkare på den arbetsplatsen ska sluta och börja jobba i Danmark, visserligen mest med forskning, men ändå, han kan inte språket (jag vet, han har klagat på det tidigare, jag var "hans" sekreterare), också kul att det är ett sätt för honom att slippa taligenkänning, så länge jag jobbade där slapp han undan i och med att jag skrev hans diktat. Synd för Sverige att mista en bra läkare dock, vi hade behövt fler av honom!

Nu ska jag nog sova tror jag.
 
Jag trodde att jag skulle överleva idag, men nu vräker regnet ner igen. Jag är dock redan uppe och påklädd så det är ingen idé att sjukanmäla mig och stanna hemma. Får ta Alvedon och hoppas på att ta mig igenom allt. Det är dyrt att vara sjuk också...
 
:sleep: :sleep: :sleep:

IMG_1208.jpeg
 
Har varit ute och gått (och joggat korta bitar)
Det är sjukt att man fryser om låten 11 augusti.
Äter äggmacka och dricker kaffe.
Kommer få smyga med fotfollsresultat för såklart ska vi ha elevgenomgång hela dagen.
IMG_3685.jpeg
 
Andra semesterdagen, gick upp 07.30 och sitter ute på altanen och dricker kaffe i morgonsolen ☀️! Hjärnan har inte riktigt fattat att det är semester än, känns fortfarande bara som helg. Tror att det kan börja kännas ”på riktigt” på måndag 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp