Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att det ska sluta regna så jag kan fortsätta plantera det sista ute. Blev kallt så gick in. Kunde väl ha tagit på mig jacka och fortsatt istället för att bara ha på mig shirts o linne, men kunde lika gärna ta en paus. 😅
Ser blå himmel och solen kikar fram så kan väl inte vara så långt kvar...

Undra vad jag ska hitta på sålänge ifall det håller i sig.🤔
 
Skördat rabarberfrön och konstaterat att sängkläderna jag hängde ut på tork i solskenet för en stund sedan, ser ut att få sig en extra sköljning ⛅️🌦🌧
 
Idag köpte jag flintastek kryddad med "sockertång och chili"... Jag trodde att de hade blivit helt galna och att autocorrect hade varit framme när etiketten skrevs ut. Men...uppenbarligen är det ett livsmedel... Där lärde jag mig något nytt :) !! (Är det bara jag som aldrig har hört talas om sockertång, förutom som i redskapet sockertång??)
 
Sitter och äter en matlåda med lax och ris typ. Jag tycker inte om lax men köpte för någon månad sedan två 4-pack laxbitar eftersom jag ville testa vettiga laxmåltider, gillar ju gravad lax till jul. Fick inse att lax inte är gott i någon form alls. Men jag vill inte slänga maten så har käkat den i matlådor ändå (många! matlådor blev det förstås...), och fick fatt i den sista matlådan nu. Bara att äta och se glad ut....

Huvudet värker och jag är trött och slö efter ett EP anfall, sov djupt efter det, så att hunden hade svårt att väcka mig. Kände att han boopade på mig med nosen och vaknade till, men somnade direkt igen innan jag hann samordna hjärna och kropp till att kliva ut. Vid tredje försöket lyckades jag vakna ur det där märkliga tunga gränslandet! Jag drömde så konstig dröm och när jag vaknade kändes det som om jag skulle komma försent till något, så himla märkligt, kändes som om bara halva hjärnan var igång.
Blir en tidig natt här för mig!
 
Sitter och äter en matlåda med lax och ris typ. Jag tycker inte om lax men köpte för någon månad sedan två 4-pack laxbitar eftersom jag ville testa vettiga laxmåltider, gillar ju gravad lax till jul. Fick inse att lax inte är gott i någon form alls. Men jag vill inte slänga maten så har käkat den i matlådor ändå (många! matlådor blev det förstås...), och fick fatt i den sista matlådan nu. Bara att äta och se glad ut....

Huvudet värker och jag är trött och slö efter ett EP anfall, sov djupt efter det, så att hunden hade svårt att väcka mig. Kände att han boopade på mig med nosen och vaknade till, men somnade direkt igen innan jag hann samordna hjärna och kropp till att kliva ut. Vid tredje försöket lyckades jag vakna ur det där märkliga tunga gränslandet! Jag drömde så konstig dröm och när jag vaknade kändes det som om jag skulle komma försent till något, så himla märkligt, kändes som om bara halva hjärnan var igång.
Blir en tidig natt här för mig!
Lax är INTE gott.
 
Kom äntligen iväg till Willys. Tänkte gå dit i måndags. Och i tisdags. Och igår. Jag är ganska seg i starten ...
Tur att jag tog med paraply för när jag skulle gå från Willys så ösregnade det nästan. Var in på ICA också och under tiden avtog regnet.
Köpte grönsaker till en sallad, inte gjort det på länge pga att det varit så dyrt men nu är ju priserna normala. O_o
 
Ledig idag
Skulle ha åkt med Tinget till Östa, men bestämde mig för att hoppa över det. Behövde sova ut och fixa lite hemma
Blev av med en Ikea kasse med djur böcker. La ut den i en bortskänkes grupp på Fb
Ska städa lite akvarium nu
Vädret har varit lite konstigt idag. Sol och regn skurar. Nu är det sol
 
Vad har man da ett tracking nummer till?
Sa har ser USPS tracking system ut. Lite for fa punkter, men jag har atminstone nagonting att folja och se var mitt paket ar. Den grona linjen brukar ga en bit till nasta punkt beroende pa var paketet ar och nar paketet laggs i postbilen har i sta'n sa sager det "out for delivery" ... en hel dag da vi ligger sent pa just den bilen's rutt.

Visa bifogad fil 123683
Jag har inte haft problem med Postnord, däremot med DHL. De skickar ibland till fel utlämningsställe. Rekordet var när de skickade fel och bytte trackingnr så paketet "försvann" för mig.
Till slut fick jag ringa DHL och fråga vad som pågick och fick då svaret att de bytt nummer vid varje felsortering(!) :banghead: De gjorde så 3-4 gånger och varje gång bytte de till ett nytt trackingnummer (!) så jag kunde inte se var paketet var eftersom jag inte fick de nya numrena.
 
Lax är INTE gott.

Det beror helt pa VILKEN lax vi pratar om och hur den ar tillagad. Har har vi 5 olika sorters lax, Chinook, coho, pink, chum, och sockeye.
Chum kallas ocksa "dogfish" eftersom den ofta gavs till sladhundar, (sa manga att det var mycket enkelt att ta upp dem ur floderna nar de kom tillbaka fran havet) men ar nog den som ar allra mildast och "mjukast" i smaken och min favorit. Mycket, mycket god, men alla har en dragning at smaken av Atlant lax men smakar inte alls pa samma satt.

Sedan har jag sallan fatt lax i Sverige som inte ar "over cooked" och den blir da valdigt torr och trakig. Jag tror faktiskt att det bara var en gang (Vaxholm borg?) jag fick riktigt bra tillagad lax. Nu ar det ju nagra ar sedan jag var dar, sa jag hoppas det blivit battre med det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp