Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker pilla I mig mat men mina små bostonfisar gör det lite svårt
20230717_204538.jpg
 
Precis gjort lite rabarbersaft. Får vara kvar i litersmåttet över natten så häller jag över på flaskor imorgon. Och resterna av rabarberna ska jag göra försök till paj på imorgon, får se hur det blir.😅

Nu är frågan om jag ska se på något avsnitt innan sängdags eller lägga mig i sängen och läsa något. 🤔
 
Vid långt jobbpass med leverans och såna dagar hålla igång kroppen i sådant fysiskt arbete var ju senast i hemtjänsten så det var ju inte riktigt igår jag var van vid det; känns i ben och fötter ikväll 😄.
Eftersom jag var trötter så passade det fint att bara skritta ut en kort sväng 😍
 
Fick ikväll avliva en tupp på egen hand för första gången. Hittade honom ihopkrupen i en underlig vinkel, i hönshuset när jag kom ut. Han har sett skruttig ut i några dagar och exet hade lovat att ta bort honom i slutet på veckan. Men nu blev det ju liksom akut så det var bara att ta några rejält djupa andetag, ringa exet för stöd och råd, hämta yxan och få det gjort. (Jag grät hela tiden, så sjukt jobbigt.):(
Ändå så stolt över att jag kunde göra det, hjälpa honom vidare på snabbast tänkbara sätt och helt på egen hand. Känner mig stark och kapabel - och galet skakis. 🥺
 
Fick ikväll avliva en tupp på egen hand för första gången. Hittade honom ihopkrupen i en underlig vinkel, i hönshuset när jag kom ut. Han har sett skruttig ut i några dagar och exet hade lovat att ta bort honom i slutet på veckan. Men nu blev det ju liksom akut så det var bara att ta några rejält djupa andetag, ringa exet för stöd och råd, hämta yxan och få det gjort. (Jag grät hela tiden, så sjukt jobbigt.):(
Ändå så stolt över att jag kunde göra det, hjälpa honom vidare på snabbast tänkbara sätt och helt på egen hand. Känner mig stark och kapabel - och galet skakis. 🥺
Usch så jobbigt! Starkt gjort ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp