Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis hem från vårdcentralen. Det blöder fortfarande. Fick en stödstrumpa att ha på dagtid, i hopp om att få ner svullnaden.
Lite roligt, de ropade in en läkare att titta på benet. Det var samma läkare som skrev ut pencillin på närakuten, på sjukhuset. Lite otippat.
Så idag har undersköterska, sjuksköterska och läkare tittat på benet. Nu borde det väl bli bra? :p
 
Jag blir tokig! Varför är det så svårt att få upp levaxinburkar och sedan lika svårt att öppna dem igen när jag tagit en tablett så jag har den öppen och spiller ut den över halva golvet.
 
Var ute i förmiddags och fotograferade partnerns lillasyster. Det var SÅ kul. Hon var en fantastiskt duktig fotomodell och vi fick till bilder som blev så mycket bättre än vad jag hade kunnat föreställa mig. Hon är inte alls van framför kameran egentligen, men hon är gymnast, så vi pratade lite om vad jag tänkte mig för bilder och hon testade olika gymnastiska övningar och poseringar på lämpliga platser. Jag ser verkligen fram emot att gå igenom bilderna ordentligt senare :D Tänk vilken tur att jag bestämde mig för att fråga henne om hon ville ställa upp på det här!
 
Nuni, har jag semester!!

Redan från idag för att jag efterfrågade att få gå nu istf på måndag pga för mycket lyft (som jag sa ifrån mig i goood tid :cautious: ) men ändå var tvungen att göra = väldigt ilskna revben och just nu "slösar" jag faktiskt hellre nån semesterdag än sjukskriver mig för revbenen igen.
 
Senast ändrad:
Ungkatten ville absolut gå ut, visst på med selen. Blåser halv jävla storm; inte okej mitt i sommaren och uttrycket "det var bättre förr" stämmer i alla fall på vädret för då var det åtminstone inte storm annat än under höst och vinter! Katten ångrade sig på trappen och ville in igen 😂.
Betydligt mysigare än detta skitväder var det imorse innan jag gick upp; först kom honkatten och myste hos mig och sen ungkatten 🥰. Nu är det efter jobb, lite handling, tvätt och även lite slappande hög tid att laga middag; laxpytt med creme fraiche med franska örter 😋.
 
Jag blir tokig! Varför är det så svårt att få upp levaxinburkar och sedan lika svårt att öppna dem igen när jag tagit en tablett så jag har den öppen och spiller ut den över halva golvet.
Kan inte svara på det. Vet att det finns någon epilepsimedicin som jag hade samma bekymmer med, tror det var Ergenyl, som jag provade en kort tid. Vilket jävla rävgift, utöver vuxensäkra burkar!

Men rekommenderar dosett så du slipper ha burkar öppna och sparar att tabletterna faller ur så ofta. Dosett, dosett, dosett. ;) Skulle jag inte använda dosett skulle jag dels inte ens komma ihåg en enda tablett om dagen ens och dessutom tappa bort rätt många tabletter. Nu har dottern tragglat i hunden att inte sno allt som landar på golvet just pga risken att jag tappar mediciner, men nu måste jag säga att det är svårt att leta efter något jag inte ser när jag inte har tösen här till hjälp att ropa på! :)
 
Är himlans glad över att IT löste zoomtextproblemet så nu kan jag jobba och har därför faktiskt gjort det i dag. Himla kul! Dock stött på ett annat bekymmer... Fick ju en nyare variant av dator som ju är snabbare och det tackar jag ju inte alls nej till, MEN plötsligt krånglar det när jag ska öppna webbläsaren! Inte på morgonen, så jag kan stämpla in och så, men när jag har loggat in i journalsystemet och skrivit lite och tex ska googla (i dag var det en sjukdom jag inte hört tidigare, men anade att det var en förkortning och då kan jag behöva googla för att få klarhet i vad det är jag hör och vad jag ska skriva- inga förkortningar) så öppnas det ett fönster kvickt och stängs lika fort igen av sig själv. Jättemärkligt beteende. Det är morgondagens bekymmer för IT dock :D Jag gör inte dem arbetslösa i alla fall! :o

Pigg i dag annars, har kunnat äta ändå relativt bra, ingen huvudvärk heller, har promenerat med spionhunden, lagom varmt ute och ingen regn! Ska leta fram en matlåda ur frysen igen och se vad som bjuds på den här gången. Till lunch var det spagetti och köttfärssås, tror kanske det blir ratatouille som i går nu. Måste äta upp lite matlådor ur frysen innan jag kan fylla på med nytt, svårt att få plats så att säga, skulle vilja ha större frys! Så ännu en dag utan matlagning fast med varm lagad mat ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp