Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på bli tokig här. En fluga eller vad det är för jäkelskap har hela kvällen fram tills nu terroriserat mig! In i ögonen när jag ska till att somna. In i håret. Överallt!
Drog fram flugfångaren till sovrummet. Tror nu den jäveln är död än?!
Nej igen i håret och nu lyste jag med telefonlampan och såg den. Klappade ett rejält slag. Men nej den flög iväg förnärmat och jag blev sjukt irriterad på att aldrig få sova så ligger nu i gästrummet och skulle behöva vädra här men då kommer väl ännu mer tjafs in så nej det går inte.
Vill bara få sova :arghh:
 
Hade kunnat sova nån timme till. Men icke, katterna ville ha mat och då får matte gå upp och mata.
Nu sitter jag i soffan med min virkning. Det första jag måste göra är att kontrollräkna. Kul.
 
Förbereder för att ta mig ut med kamera osv. Ska fotografera en vän idag, hoppas verkligen att jag får några bra bilder. Är ju betydligt mer van vid att fotografera hundar än människor :p Hoppas också på att lyckas ta mig dit på ett bra sätt. Jag vet inte riktigt vad jag gjort med foten, men igår precis innan det var dags att sova så gjorde ena foten sjukt ont, och det känns fortfarande så fort jag sätter ner foten... Har lyckats hitta ett sätt att gå på som fungerar, men jag är inte lika snabb och smidig som vanligt.
 
Tänkte fortsätta med min knyppling. Men, vad sjutton ska jag ha det till? En 1 cm smal spets liksom. Det är pyttelitet! Kanske kan få ihop det till en hängare till termometerpucken (en golfbollsstor grej). Det vore ju bra förstås. Så kan jag hänga upp den på ett bra ställe i växthuset. Hmm. Ja jag knypplar vidare så får vi se vad det blir.
 
Väntar på att mina två paket ska anlända till utlämningsstället och då ska jag också åka och köpa lite färg. Jag håller tummarna för att SMHI har rätt i att det inte ska regna här idag, men tveksamt...(klart.se tycker nämligen inte samma). Jag BEHÖVER måla mina fönster!!
 
Väntar på att mina två paket ska anlända till utlämningsstället och då ska jag också åka och köpa lite färg. Jag håller tummarna för att SMHI har rätt i att det inte ska regna här idag, men tveksamt...(klart.se tycker nämligen inte samma). Jag BEHÖVER måla mina fönster!!
Sådär. Nu har mitt ENA paket kommit in... Komsi, komsi nästa paket också så jag kan åka och hämta :D ! (De ankom till samma terminal i morse vid nästan exakt samma tid så rimligtvis borde de båda vara på utlämningsstället. Men å andra sidan...det ÄR ju Postnord...😬)
 
Röd I plytet och vaaarm...Såklart det är nervöst att köra runt till butikerna själv första gången 😄. Lite stolt över mig själv att jag nu kan köra genom hamnen upp till centrum, aldrig velat köra i den smeten innan för att inte tala om att jag numer är tvungen att komma överens med spännband som jag jämt undvikt och låtit sambon fixa 🤣.
 
Har fastnat i auktionsfällan 🙈😂 dök upp tre trådar med auktioner på sybehör och tyger i en fb-grupp som jag är med i. Började bjuda på hur mycket som helst, för ”det var ju så billigt” 😅 Räknade kallt med att inte ”vinna” allt jag bjöd på, men nu har jag vinnande bud på totalt 880kr på ca 8 olika paket.. blir väldigt mycket mudd för de pengarna, men samtidigt väldigt mycket pengar 🙈hoppas jag blir överbjuden på ett par av dem… finns ett paket till jag vill bjuda på, men väntar och ser hur många jag vinner först 😂
 
Äter hallongröt, lyssnar på ljudbok och tvättar. Jag såg även att min första rosenskära har blommat! Märkligt nog den som är rätt "trasig" och typ ligger ner, tar det som väldigt filosofiskt :banana: Vädret ska vara såååå trist i veckan men turligt nog vet man aldrig :D
 
Nu har jag hämtat mina paket. Och nu ska jag räkna ut hur jag bäst använder ett duschdraperi på 180 x 200 cm på två ställen. På vilket håll ska jag dela det? Vad är smartast? Dagens dilemma... :D Jag hämtade också ut en väldigt mjuk och gosig turkos badrumsmatta, så nu är snart badrummet komplett! Nu väntar jag bara på min guldkrussidulliga spegel som jag köpte på Tradera.... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp