Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick gjort en ordentligt insats mot getingboet i ventilationen hemma. Har sprutat medel på dem flera gånger om dagen förra veckan, och nu äntligen hade det slutat surra. Skulle dammsuga bort allt var tanken, men kakan i mitten var större än hålet, så fick hacka sönder det för att få ut :yuck: så himla äckligt, men nöjd att jag klarade det och fick bort allt 👍
 
Vad har man da ett tracking nummer till?
Sa har ser USPS tracking system ut. Lite for fa punkter, men jag har atminstone nagonting att folja och se var mitt paket ar. Den grona linjen brukar ga en bit till nasta punkt beroende pa var paketet ar och nar paketet laggs i postbilen har i sta'n sa sager det "out for delivery" ... en hel dag da vi ligger sent pa just den bilen's rutt.

Visa bifogad fil 123683
Meningen är att det ska funka så, och ofta gör det också det. Men långt ifrån alltid!
 
Äter ratatouille, efter Jamie Olivers förenklade recept, samt till det saffransris. Till det lite vitlök- och örterdressing för det var det enda jag hade hemma, men jisses varför måste ALLT smaka så extremt mycket vitlök?!

Sköljer ner smaken med jordgubb-limecider, alkoholfri variant, annars hade jag nog sovit bort hela kvällen och natten i ett svep sedan!

Blir väl The Walking Dead igen...
 
Jag har digital lönespec men måste logga in på intranätet för att se den
Så jag gick till jobbet och loggade in på datorn häromveckan
Måste veta så jag vet att budgeten håller haha
 
Åh jösses, idag blev allt struligt och så skulle jag till jobbet. Tänkte cykla men insåg när jag rastade hundarna att det skulle bli svårt att komma i tid.

Mötte då en granne som ville prata och jag förklarade snabbt att det inte hanns med pga jobbet. Grannen frågade då spontant om han skulle skjutsa mig, vi stod precis vid hans bil. In med hundarna i bagageutrymmet och så gav vi oss iväg!

Jag tror att jag tackade grannen minst 50 gånger, för även om det var en för honom liten sak att göra så räddade det hela min eftermiddag. Så otroligt bra tajmat just idag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp