Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som nybliven sjukersatt, dvs sjukpensionär, så kommer pengarna den 18. Kommer att vara konstigt ett tag. Många räkningar kommer ju inte in förrän i slutet av månaden. Så jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag har förrän om ca tio dagar.

Jag brukar ha koll på öret. Nu rubbas hela mitt system :meh::)
Jag har en kassabok där jag skriver in nästan allt i förväg (är bara kreditkort, el och elnät som varierar i summa), så brukar veta på kronan hur mycket som blir kvar. Visste redan i början av juli hur mycket jag har kvar den sista.
 
Vi har verkligen DRAMATISKT väder idag. Ömsom strålande sol, blå himmel och knappt ett moln. Ömsom blåst, gråmulet och ösregn. Liiiiiiite svårt att planera sin dag... 😬 Tvätten hänger på tork inomhus, men vi lyckades få till en hundpromenad i solsken :) !
Samma här,så i morgon vänder vi kylaren hemåt, enl prognosen ska det regna här i princip varje dag närmaste 14 dagarna.
 
Hemma igen efter en handling
När jag kom hem satt det en katt och jamade för fullt i trappuppgången. :confused: Såg inte ut som den som bor i trappen brevid som jag brukar se ute.

Iallafall så skulle kompisen släppa ut den, då vi tänkte det var bättre den var ute än instängd där inne.
Slutade med att katten inte ville ut istället sprang den uppåt i trapphuset och in i en lägenhet högre upp där dörren var vidöppen. Kompisen hörde då hur ägaren till katten frågade katten varför den hade jamat så mycket... Kan det vara för att den var ensam lös i trapphuset och det kom okända personer?
Nu vet jag var den bor ifall den skulle vara lös igen. Antar ägaren till katten brukar ha den lös i trappan av någon anledning???
 
Varierande väder, kanonfin förmiddag och nu åskar och regnar det. Jag har åtminstone hunnit prata med Telia, hantverkare och varit på en promenad med Ville. :) plus en massa plocka i hemmet. Borde kanske åka och handla men har inte samlat ork för det. 😇
 
Tänkte gå en promenad i det fina, men lite kalla vädret. På med en tröja och skor och öppnar dörren. Ösregn.

Nu sitter jag i soffan igen och funderar på vad jag ska hitta på. Har så mycket pyssel att det blir overload.
 
Det är rätt vanligt. Ibland får man ingen ny info mellan att paketet har lämnats in, till att paketet har levererats.... :cautious:

Vad har man da ett tracking nummer till?
Sa har ser USPS tracking system ut. Lite for fa punkter, men jag har atminstone nagonting att folja och se var mitt paket ar. Den grona linjen brukar ga en bit till nasta punkt beroende pa var paketet ar och nar paketet laggs i postbilen har i sta'n sa sager det "out for delivery" ... en hel dag da vi ligger sent pa just den bilen's rutt.

Screen Shot 2023-07-17 at 7.33.04 AM.png
 
Vad har man da ett tracking nummer till?
Sa har ser USPS tracking system ut. Lite for fa punkter, men jag har atminstone nagonting att folja och se var mitt paket ar. Den grona linjen brukar ga en bit till nasta punkt beroende pa var paketet ar och nar paketet laggs i postbilen har i sta'n sa sager det "out for delivery" ... en hel dag da vi ligger sent pa just den bilen's rutt.

Visa bifogad fil 123683
För att postmord är postmord........
 
Skulle göra nåt men glömde bort vad.
Skriver iaf min budget I ett excelark så jag vet på ett ungefär.
Tyvärr är matbudgeten alltid åt helvete och nu har jag slut på det mesta så måste handla basvaror nu suck
 
Som nybliven sjukersatt, dvs sjukpensionär, så kommer pengarna den 18. Kommer att vara konstigt ett tag. Många räkningar kommer ju inte in förrän i slutet av månaden. Så jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag har förrän om ca tio dagar.

Jag brukar ha koll på öret. Nu rubbas hela mitt system :meh::)
Det förstår jag blir lite jobbigt. Har inte alla fakturor kommit den 18.e? Det har mina. Har du många som diffar från månad till månad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp